صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جانشین رئیس کمیته نظارت بر بازار ستاد خدمات سفر دهه پایانی صفر گفت: در این بازه زمانی بیش از ۷۲۰ مورد بازرسی در شهر مشهد انجام شد که ۹۲ مورد تخلف با ارزشی بالغ بر ۷۲۹ میلیون تومان ثبت گردید.

به گزارش شهرآرانیوز، بخشعلی بیاتی، امروز شنبه (۱۷ شهریور۱۴۰۳) در نشست خبری ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در دهه پایانی صفر اعلام کرد: در حوزه نظارت بر هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها، اقدامات مشترکی با جامعه هتلداران، هتل‌آپارتمان‌داران، اداره برق امام و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شده است. 

وی افزود: ما نظارت‌های پیشینی را قبل از اجرای طرح‌ها و الصاق نامه‌ها بر واحد‌ها انجام دادیم و در ایام پیک نیز با ایجاد پایگاه‌های نظارتی در سطح شهر، این واحد‌ها به‌طور مشترک مورد پایش قرار گرفتند.

وی همچنین به تخلفات صورت‌گرفته در برخی سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مسافرتی اشاره کرد که در ایام غیر پیک با قیمتی زیر نرخ معمول هتل‌ها را گارانتی کرده و در ایام پیک قیمت‌ها را افزایش می‌دادند.

 به گفته وی، بیشتر تخلفات ثبت‌شده مربوط به عدم رعایت تعرفه‌ها توسط واحد‌های اقامتی بدون مجوز بوده است. در مجموع، در بازه زمانی طرح نظارتی بیش از ۷۲۰ مورد بازرسی انجام شد که ۹۲ مورد تخلف با ارزشی بالغ بر ۷۲۹ میلیون تومان ثبت گردید.

وی همچنین اشاره کرد: در طول دو سال اخیر طرح‌های نظارتی با جدیت بیشتری پیگیری شده و مجموعاً بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در این طرح‌ها تعیین تکلیف شده است. از این مبلغ، حدود ۵۰ درصد تخلفات در حوزه اقامتی گزارش شده که اقدامات لازم برای حمایت از زائران امام رضا (ع) انجام گرفته است.

لزوم توسعه بزرگراه‌ها برای توسعه صنعت گردشگری

در ادامه یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار داشت: موضوع جلسه با حضور آقای زنگنه، نماینده محترم مجلس و رئیس پروژه نمایندگان مجلس، درباره مسائل مختلفی از جمله مقایسه‌های انجام‌شده پیرامون مراسم اربعین در استان خراسان رضوی مطرح شد.

 وی به مسیر پیاده‌روی امام رضا (ع) اشاره و تأکید کرد که انتظار از تمامی دستگاه‌ها این است که از ظرفیت‌های ملی به‌خوبی در دهه پایانی صفر بهره‌برداری کنند.

مسئول کمیته اسکان ستاد خدمات سفر دهه پایانی صفر در ادامه به مسئله زیرساخت‌ها، به‌ویژه راه‌های ارتباطی اشاره کرد و گفت: راه‌ها قلب صنعت گردشگری هستند و توسعه بزرگراه‌ها برای ما اهمیت بالایی دارد.

بیدخوری ابراز امیدواری کرد که در جلسات آینده با حضور نمایندگان مجلس، به این موضوعات بیشتر پرداخته شود و به ویژه در دهه آخر صفر سال‌های آینده به شهر مشهد، توجه بیشتری به استان شود.

افزایش میزان ماندگاری زایران نسبت به سال گذشته

در ادامه مادرشاهیان، رئیس جامعه هتل‌داران استان خراسان رضوی، در گزارش خود از وضعیت امسال اظهار کرد: امسال توانستیم وضعیت مطلوبی را در حوزه اقامت زائران داشته باشیم. از ابتدای ماه صفر، هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها با اشغال بالایی مواجه بودند و توانستیم علاوه بر جذب بیشتر مسافران، میزان ماندگاری آنها را نیز افزایش دهیم.

وی افزود: این موفقیت به دلیل عدم افزایش قیمت‌ها در هتل‌ها و مهمان‌پذیر‌ها و ارائه خدمات بر مبنای قیمت‌های سال ۱۴۰۲ حاصل شد. توانستیم با همکاری همکاران خود، سطح اشغال هتل‌های رسمی و میزان ماندگاری مسافران را نسبت به سال‌های گذشته افزایش دهیم.

مادرشاهیان همچنین گفت: مجموعه هتل‌داران آماده پاسخگویی به هرگونه سوال و ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه هستند و خوشحالیم که توانسته‌ایم در این بخش دستاورد‌های قابل توجهی داشته باشیم.

۱۶۰۳ مورد بازرسی سلامت از مراکز اقامتی و اسکان زائران

در ادامه این نشست رحمتی، جانشین رئیس کمیته سلامت و محیط زیست ستاد خدمات سفر دهه پایانی صفر، اظهار داشت: در ایام دهه آخر صفر، هیچ مورد نگران‌کننده‌ای از طغیان بیماری‌ها یا مشکلات جدی به ما گزارش نشد.

 وی تأکید کرد که تنها در سه روز گذشته، حدود ۵۰۰ مورد خدمت در حوزه بهداشت انجام شده است.

 وی مقایسه‌ای با مراسم اربعین داشت و گفت که در این مدت کوتاه، با لطف خدا و همکاری تیم‌های پزشکی، توانسته‌ایم خدمات بهداشتی مناسبی ارائه کنیم.

رحمتی همچنین اشاره کرد: حدود ۲۰۰ تخت بیمارستانی به همراه آمبولانس‌ها در اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) آماده خدمت‌رسانی به زائرین بوده و از همکاری هلال احمر و دیگر نهاد‌های سلامت قدردانی کرد.

وی افزود: در این مدت بیش از ۱۶۰۳ مورد بازرسی از مراکز اقامتی و اسکان زائران و ۲۱،۰۶۷ مورد بازرسی از ایستگاه‌های صلواتی انجام شده است. همچنین ۱۱،۵۰۰ مورد کلرسنجی آب شرب و ۳۵۶ نمونه‌برداری میکروبی آب آشامیدنی صورت گرفت. در حوزه بهداشت مواد غذایی نیز ۱۰،۸۲۲ مورد سنجش پرتابل انجام شد و برخی مواد غذایی غیرقابل مصرف جمع‌آوری شدند.

رحمتی همچنین اظهار داشت: بیش از ۳۷۰ بازرس در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۳۰ بازرس در شهرستان مشهد، نظارت‌های بهداشتی را بر عهده داشتند. 

وی تأکید کرد: آموزش‌های لازم به مسئولین موکب‌ها داده شده و با تعامل سازنده با آنها سعی شده است تا مشکلات بهداشتی به حداقل برسد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.