صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل امور حقوقی استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی کشور به لزوم توسعه سینما‌های شهرستان‌های خراسان رضوی با همکاری بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی و اتخاذ سیاست‌های اشاره کرد.

الهام اسماعیلی | شهرآرانیوز، محمدرضا سوقندی در اولین روز از برگزاری شصت‌و‌نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان (مهر و شید) با تأکید بر اهمیت جشنواره‌ها در رشد سینما و شناسایی استعداد‌های جدید، اظهار داشت که جشنواره‌ها محلی برای رقابت و نمایش توانمندی‌های هنرمندان جوان هستند. وی جشنواره‌های محلی و استانی را فرصتی مناسب برای هنرمندان جوان دانست تا آثار خود را نه تنها با دوستان و همشهریان، بلکه با هنرمندان سایر استان‌ها مقایسه کرده و رشد کنند.

سوقندی همچنین به جایگاه مهم فیلم کوتاه در سینما اشاره کرد و آن را ژانری مستقل دانست که هنرمندان زیادی از آن به سینمای بلند راه پیدا کرده‌اند. 

وی افزود: هرچند برخی فیلم‌سازان با ساخت فیلم کوتاه به سینمای بلند رسیده‌اند، اما فیلم کوتاه خود نیز به عنوان یک ژانر مستقل اهمیت زیادی دارد و لازم نیست هر کسی که در این حوزه موفق است، حتماً به سمت ساخت فیلم بلند برود.

مدیرکل امور حقوقی استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی همچنین به توسعه سینما در شهر مشهد و خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مشهد از لحاظ توسعه سینمایی از میانگین کشوری جلوتر است، اما هنوز برخی شهرستان‌های خراسان رضوی از جمله تربت حیدریه و نیشابور نیازمند توجه بیشتری در این زمینه هستند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که در سال ۱۴۰۱ با استاندار خراسان رضوی به امضا رسیده است، اظهار داشت: برای توسعه سینما در شهرستان‌ها، همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران ضروری است. مراکز تجاری و اقتصادی می‌توانند با ایجاد سینما‌ها به عنوان پیوست فرهنگی، هم به توسعه شهری کمک کنند و هم جاذبه‌ای فرهنگی برای شهروندان فراهم کنند.

سوقندی همچنین بر لزوم حمایت‌های قانونی و تسهیلات برای بخش خصوصی تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که در سال اول برنامه هفتم توسعه، آیین‌نامه‌های لازم برای حمایت از سینماسازی در مناطق محروم تدوین و اجرایی شود.

وی در پایان افزود: امیدواریم با حمایت‌های دولتی و خصوصی، جهاد توسعه سینما به ویژه در مناطق محروم و شهرستان‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.