صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «مهروشید»، را فرصتی برای نمایش و نقد آثار فیلمسازان جوان و نویدبخش اینده‌ای روشن برای آنان دانست.

الهام اسماعیلی| شهرآرانیوز، مهدی آذرپندار، در حاشیه دومین روز از شصت‌و‌نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «مهروشید» در پردیس سینمایی ملل مشهد در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به استقبال خوبی که از این جشنواره صورت گرفته است و با توجه به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای ارتقای کیفیت جشنواره بیان داشت: امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

وی افزود: جشنواره‌های منطقه‌ای به نوعی آیین صله رحم میان اهالی فیلم کوتاه در سراسر ایران هستند. هرچند اگر فیلم‌سازان کوتاه در این جشنواره‌ها شرکت نکنند، این آیین‌ها ناقص می‌مانند.

این فیلمساز با ابراز امیدواری گفت: خوشبختانه، استقبال خوبی از سوی هنرمندان مشهدی، خراسانی و مهمانان ۱۰ استان دیگر صورت گرفته است. امیدواریم که جشنواره با همین کیفیت و حتی بهتر به کار خود ادامه دهد.

وی در ادامه افزود: این جشنواره‌ها فرصتی برای نمایش فیلم‌هایی است که ممکن است در سایر جشنواره‌ها مجال نمایش پیدا نکنند. همچنین این جشنواره‌ها امکان قضاوت و نقد فیلم‌ها را فراهم می‌کنند.

آذرپندار تصریح کرد: هرچند داوری‌ها کامل و بی‌نقص نیستند، اما می‌توان از آنها ایده‌هایی برای بهبود کار به‌دست آورد. در این جشنواره، تلاش کردیم که فیلم‌سازان حرفه‌ای و درجه یک کشور داور باشند و فیلم‌ها در سالن‌های پرجمعیت به نمایش درآیند.

رونق اکران فیلم‌های کوتاه در پاتوق‌های هنری

وی همچنین به رونق اکران فیلم‌های کوتاه در پاتوق‌های هنری اشاره کرد و گفت: اکران فیلم‌های هنر و تجربه در حال حاضر با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران ادامه داد: ما در انجمن تلاش کرده‌ایم که این اکران‌ها در شهر‌های مختلف کشور برگزار شود. همچنین نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه یک تا دو سال گذشته در پاتوق‌های هنری به‌طور منظم انجام می‌شود. با این حال، هنوز در برخی استان‌ها گروه‌های هنر و تجربه فعال نیستند و تلاش داریم تا اکران‌های پربارتری را در این پاتوق‌ها برگزار کنیم تا اهالی شهر‌ها با جدیدترین تحولات فیلم کوتاه کشور آشنا شوند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.