صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم (عج) مشهد گفت: در حال حاضر ۴ بخش این مرکز شامل دو بخش بستری و دو بخش مراقبت‌های ویژه به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ اختصاص دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر فاطمه تارا با بیان اینکه از ابتدای اسفند  و همزمان با شیوع ویروس کووید-۱۹، نشست‌های هماهنگ و برنامه‌ریزی برای مدیریت و مقابله با این بیماری با حضور مسئولان ارشد دانشگاه به طور مستمر برگزار شد، افزود: در مرحله نخست بیمارستان قائم (عج) به عنوان مرکز پشتیبان بیمارستان امام رضا (ع) در بستری بیماران غیر کرونایی تعیین شد، اما با توجه به افزایش تعداد بیماران در بیمارستان‌های شریعتی و امام رضا (ع)، این مرکز نیز به بستری بیماران مبتلا به کووید-۱۹ اختصاص یافت.

 

وی با بیان اینکه به منظور ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا دو بخش مراقبت‌های ویژه با ظرفیت ۴۰ تخت به طور کامل تخلیه و بیماران آن به سایر بخش‌ها و یا بیمارستان معین مغز و اعصاب این مرکز (بیمارستان رضوی) انتقال یافت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۰ تا ۹۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کووید-۱۹ در این مرکز بستری و خدمات درمانی را دریافت می‌کنند.

 

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم (عج) با بیان اینکه در ابتدای امر با توجه به جمعیت حاشیه‌نشین مشهد مقدس پیش‌بینی می‌شد که تعداد بیشتری از مردم به این بیماری مبتلا شوند، ادامه داد: با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیحی که توسط رییس و معاونین دانشگاه صورت گرفت این بیماری به شکل مناسبی سازمان‌دهی شد.

 

دکتر تارا نقش خیران سلامت و همکاری مردم را در تامین ملزومات و تجهیزات پزشکی بسیار موثر عنوان کرد و گفت: در این مدت خیران سلامت اقدامات ارزشمندی را در راستای کمک به سیستم بهداشت و درمان و مدافعان سلامت داشته‌اند که جا دارد از آنان تشکر نمایم.

 

وی با بیان اینکه هنوز با افزایش تعداد بیماران بستری مبتلا یا مشکوک به کووید-۱۹ در این مرکز روبرو هستیم از مردم خواست همچنان به همکاری خود با مدافعان سلامت ادامه دهند و برای حفظ سلامتی خود در خانه بمانند و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

منبع: دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.