صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهدمقدس از نام‌گذاری تعدادی از معابر شهری به نام‌های ۴۷ بانوی شهید خبر داد.

مهدیه قمری| شهرآرانیوز؛ فاطمه سلیمی در نطق پیش از دستور صدوبیست‌وپنجمین جلسه شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه لازم است به دخترانمان الگو‌های مناسب را معرفی کنیم، اظهار کرد: در بازدید‌هایی که از موکب‌ها انجام دادم، متأسفانه نام بانوان شهید در این موکب‌ها قرار نداشت.

وی از نام‌گذاری تعدادی از معابر شهر مشهد به نام‌های ۴۷ بانوی شهید خبر داد و گفت: امیدوارم این روند ادامه پیدا کند و بتوانیم تعداد بیشتری از خیابان‌ها را به نام بانوان شهید نام‌گذاری کنیم.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهدمقدس ضمن تقدیر از عوامل اجرایی موکب حضرت نجمه(س)، یادآور شد: این موکب برای دومین بار با تولید محتوای بسیار خوب توانست برنامه خود را در دهه پایانی ماه صفر در مشهد اجرا کند و این تولید محتوا باعث شد که از مسئولان این موکب برای اربعین سال آینده و ایجاد موکب در حرم حضرت علی(ع) دعوت شود.

سلیمی ادامه داد: از مسئولان آستان قدس رضوی برای فعالیت موکب نجمه خاتون(س) که اقدامات خوبی در دهه پایانی ماه صفر در مشهد برای میزبانی از زائران انجام دادند، تشکر می‌کنم. تعدادی زیادی از بانوان خادم از شهر‌های دیگر کشور امسال توانستند در این موکب از زائران میزبانی کنند.

وی ضمن تقدیر از بانوان ورزشکار در سطح ورزش قهرمانی از جمله ساره جوانمردی، مادر ورزشکار و زهرا رحیمی، ورزشکار پانزده‌ساله، تصریح کرد: ساره جوانمردی علاوه بر ایفای نقش ورزشی خود، مادری است که در سطوح مختلف همراه فرزندش حضور دارد و او می‌تواند الگوی خوبی برای بانوان جامعه باشد. زهرا رحیمی، دختر پانزده‌ساله‌ای که مدالش را به شهدای غزه و دختر کاپشن صورتی که در گلزار شهدای کرمان به شهادت رسید، تقدیم کرد نیز می‌تواند الگوی دختران جامعه باشد.

سلیمی با اشاره به اینکه جریان نساءالمقاومت در واقع مربوط به بانوانی در غزه است که در جریان مقاومت حضور دارند و در عرصه مقاومت اندوه خود را نشان نمی‌دهند تا مردم فلسطین با پشتیبانی آن‌ها مقابل دشمن بایستند، متذکر شد: با وجود الگو‌هایی که در حوزه بانوان و دختران داری، می‌توانیم ادعا کنیم جریان نساءالمقاومت می‌تواند از مشهد شروع شود.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اشاره به اینکه بسیاری از مردم فکر می‌کنند چون موضوعات مربوط به بانوان است، فقط باید مسئولان خانم پاسخگو باشند، اما همه مسئولان برای رفع مشکلات لازم است مشارکت کنند، یادآور شد: ایجاد کمیسیون ویژه بانوان و خانواده در دوره ششم شورا اقدام مهمی بود. از اعضای کمیسیون ورزش برای حمایت‌های ویژه‌ای که از بانوان ورزشکار استان انجام دادند، تشکر می‌کنم. 

به گفته وی، برگزاری جشنواره‌های ورزش در ۱۵ رشته، استعدادیابی، برگزاری همایش دوچرخه‌سواری، اجرای ورزش صبحگاهی رایگان ویژه بانوان و برگزاری جشنواره‌های ورزشی برکت و شهربانو با حضور ۱۱۰۰ نفر از جمله اقدامات کمیسیون ورزش شورای ششم در حمایت از بانوان ورزشکار است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، توسعه زیرساخت‌ها از جمله افتتاح مجموعه ورزشی مادر و کودک، سالن مهرگان، تجهیز باشگاه شهید قربانی و افتتاح بوستان بانوان کوهسنگی را از دیگر اقدامات و حمایت‌های کمیسیون ورزشی شورای اسلامی شهر عنوان کرد.

بوستان‌های نصرت، طرق و وکیل‌آباد نیز به صورت ویژه در حال ساخت هستند که در گزارش رئیس کمیسیون بانوان و خانواده، به آن اشاره شد.

سلیمی در بخش دیگری از سخنان خود به «حنانه خرمدشتی» که مدال طلای جهانی نجوم را گرفت، اشاره و اضافه کرد: او الگوی تربیت اسلامی و احترام به والدین است. ما دختران زیادی مانند حنانه داریم که می‌توانند برای دختران جامعه الگو شوند. برخی توانمندی دختران دهه‌هشتادی را نادیده می‌گیرند، اما ما نه‌تنها نادیده نمی‌گیریم، بلکه در نظر داریم در جلسات آینده شورای شهر از دختران و پسران دهه‌هشتادی که افتخارات علمی بسیاری کسب کرده‌اند، تقدیر کنیم.

براساس قانون، حق عائله‌مندی برای بانوان سرپرست‌خانوار است که سلیمی در نطق پیش از دستور خود از نمایندگان مجلس خواست این حق عائله‌مندی را برای مادرانی که به تربیت فرزندان خود بها می‌دهند و وظیفه سنگینی در تربیت فرزندان خود دارند، در قالب مصوبه‌ای به آن‌ها اختصاص دهند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.