صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو شورای سیاستگذاری وزارت آموزش و پرورش از آغاز رقابت ۱۰۳۶ شرکت کننده در پنجمین جشنواره جهانی ریاضی آی مت و دومین دوره مسابقات جهانی ریاضی سیمس به میزبانی مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود زاده باقری امروز دوشنبه (۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳) در نشست خبری پنجمین جشنواره جهانی ریاضی آی مت و دومین دوره مسابقات جهانی ریاضی سیمس در هتل میثاق مشهد در خصوص جشنواره پیش‌رو توضیحاتی ارائه داد و اعلام کرد: جشنواره آی مت به کودکان گروه سنی سه تا هفت سال اختصاص دارد و هدف اصلی آن ایجاد شادی و نشاط در کودکان و ارتقای مهارت‌های اجتماعی و گروهی آنها است و دومین دوره مسابقات جهانی سیمس مختص گروه سنی ۷ تا۱۳ سال است.

باقری تأکید کرد: بیش از ۷۴۴ نفر از شرکت‌کنندگان زیر هفت سال هستند و اکثر این کودکان با همراهی والدین و مشایعت مربیان منتخب در جشنواره حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از اضطراب جدایی در کودکان کم‌سن، تعدادی روانشناس نیز دعوت شده‌اند تا به مسائل احتمالی رسیدگی کنند.

به گفته زاده باقری، حدود ۵۲ درصد از شرکت‌کنندگان دختر و ۴۷ درصد پسر هستند همچنین برنامه‌های جانبی برای والدین در نظر گرفته شده است، از جمله سخنرانی‌هایی توسط دکتر با‌منش، متخصص روانشناسی، در زمینه مهارت‌های فرزندپروری.

عضو شورای سیاستگذاری وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: این جشنواره آموزشی نیست و هدف اصلی آن از بین بردن ترس از ریاضی در کودکان است. روش‌های آموزشی موسسه عطرا و عطرک بر پایه بازی و آموزش غیرمستقیم است و کودکان بدون احساس فشار در محیطی شاد و مفرح مفاهیم ریاضی را یاد می‌گیرند.

وی در خصوص هزینه‌های ثبت نام در این مسابقات توضیح داد که هزینه‌های پرداختی از سوی والدین صرف جوایز، پکیج‌های آموزشی و دیگر هزینه‌های اجرایی جشنواره شده و هیچ‌گونه سود مالی از این رویداد برای موسسه در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: هدف اصلی این جشنواره کمک به کودکان برای تقویت مهارت‌های شناختی و برداشتن موانع خلاقیت است.

زاده باقری اعلام کرد: در آغاز این رخداد حدود ۳۶ هزار داوطلب از شهرستان‌ها و حتی روستا‌ها ثبت‌نام کردند. این افراد از صفر مطلق کار خود را شروع کردند و پس از مرحله‌ای از گلچین در شهرستان‌ها، حدود ۱۰ هزار نفر به مرحله استانی راه یافتند. سپس در آزمون‌ها و جشنواره‌های استانی این تعداد به ۱،۰۳۶ نفر منتخب رسید که اکنون در مرحله نهایی حضور دارند.

وی افزود: این جشنواره از استان فارس آغاز شده و سپس به سراسر کشور گسترش یافت؛ لذا حدود ۲۷۰ تا ۲۸۰ نفر از این استان در این دوره از مسابقات شرکت دارند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.