نجات جان پنج شهروند از حادثه حریق کارگاه نجاری در مشهد (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) صدور حکم اعدام برای راننده تاکسی اینترنتی متجاوز به کودک دوازده‌‌‌ساله در یزد خارش شدید شبانه، می‌تواند ناشی از انگل پوستی باشد توزیع سهمیه‌ای انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌ها اعمال‌قانون ۱۴۲۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۸۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) یک رژیم غذایی که باعث کاهش خطر مرگ در افراد مسن می‌شود مازندران و خراسان رضوی بیشترین ورودی مسافر تعطیلات نیمه اول شهریور را به خود اختصاص دادند سرنوشت لایحه «انتقال مشاغل مزاحم از شهر مشهد» به کجا رسید؟ راهبردهای پیشگیری از خودکشی در کشور تدوین شود جذب ناقص نیروی نهضت سوادآموزی قطع می‌شود از آبله میمونی چه می‌دانیم؟ | شرط کنترل شیوع بیماری‌های نوپدید چیست؟ آیا مصرف ویتامین‌ها در کاهش وزن مؤثر است؟ دادستانی کل کشور برای تحصیل و حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل بخش‌نامه صادر کرد همه چیز درباره رژیم فستینگ | از رژیم فستینگ چه می‌دانید؟ ۶۶۴ بسته هروئین و تریاک از معده ۹ قاچاقچی مواد مخدر کشف شد کوله پشتی استاندارد؛ بهترین کیف برای حمل وسایل مدرسه مشهدالرضا(ع) و رکورد‌هایی که در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ شکست رتبه دوم خراسان رضوی در کاهش سرقت‌ها بی بندوباری برخی فیلم‌های شبکه نمایش خانگی واکنش وزارت بهداشت را برانگیخت ویژگی‌های یک کوله پشتی مناسب برای دانش آموزان سقوط مرگبار زن جوان از روی پل نمایشگاه در مشهد (۱۸ شهریور ۱۴۰۳) قتل زن ۶۰ ساله تهرانی به دست همسر رژیم غذایی برای کاهش خطر مرگ در سالمندان
سرخط خبرها

مشهدالرضا(ع) و رکورد‌هایی که در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ شکست

  • کد خبر: ۲۴۹۹۰۷
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱
مشهدالرضا(ع) و رکورد‌هایی که در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ شکست
مشهدالرضا(ع) امسال در دهه آخر صفر پذیرای خیل عظیمی از زائران و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود که در میزبانی از آنان در برخی شاخص‌های خدمت‌رسانی رکورد‌هایی بر جای گذاشت.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس آمار ارائه‌شده توسط دستگاه‌های مرتبط استانی، ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر در دهه پایانی صفر به مشهد سفر کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۳.۵ درصد افزایش داشت. تردد، اسکان و جابه‌جایی این تعداد مسافر در بازه زمانی کوتاه، نیازمند اتخاذ تمهیدات ویژه‌ای بود که امسال تا حدودی این موضوعات مدیریت شد.

امسال در حوزه ورود زائران به مشهد با وسیله نقلیه شخصی چهار درصد و سفر هوایی ۲۵ درصد نسبت به پارسال رشد داشته ایم و طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی ۸۰ درصد این سفر‌ها با خودرو شخصی انجام شد، ۱۰ درصد زائران توسط ناوگان اتوبوسی، سه درصد به صورت هوایی و هفت درصد از طریق ریلی وارد مشهد شدند.

البته ورود زائر در حوزه ریلی ۱۲ درصد و جاده‌ای ۶ درصد در مقایسه با پارسال کاهش یافته است.

بسیج خدمات برای سرویس‌دهی به زائران امام مهربانی‌ها در این ایام به گونه‌ای مدیریت شد تا زائران کمترین مشکلی در فرایند جابه‌جایی و زیارت داشته باشند و حمل و نقل درون‌شهری در این روز‌ها رایگان بود، گرچه که به گفته مسوولان مربوطه همچنان کاستی‌هایی وجود داشت.

رکوردشکنی تشرف روزانه به حرم رضوی

طبق اعلام مدیر عالی حرم مطهر رضوی، رکورد تشرف روزانه به حرم امام رضا (ع) امسال در روز شهادت امام هشتم با یک میلیون و ۶۵۸ هزار تشرف شکسته شد.

رضا خوراکیان افزود: هر ساله در دهه پایانی ماه صفر، بارگاه منور علی بن موسی الرضا (ع)، شاهد حضور خیل کثیری از عاشقان و دلدادگان آن حضرت است و بر این اساس ضرورت ایجاد بستری امن و ایمن برای زائران که از اولویت‌های آستان قدس رضوی در تمام ایام سال است، در این ایام بیشتر احساس می‌شود.

وی گفت: با توجه به وجود بالاترین درجه آمادگی روحی و روانی در کلیه نیرو‌ها و خدمه این بارگاه منور به منظور مقابله با انواع تهدیدات و مخاطرات محتمل، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل حرم مطهر قبل از دهه آخر صفر مانور‌های عملیاتی را به اجرا گذاشتند.

وی اضافه کرد: برگزاری آیین‌های سوگواره زنان نوغان، چهارپایه خوانی، خطبه خوانی و عزاداری در حرم مطهر و آیین شام غریبان امام رضا (ع) از جمله برنامه‌های مهم در شب و روز عزاداری امام هشتم در حرم مطهر رضوی بود که به خوبی و در امنیت کامل با حضور انبوه زائران برگزار شد.

رکوردشکنی فرودگاه مشهد در جابه جایی مسافر

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار، پس از فرودگاه مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است، که به طور میانگین روزانه بیش از ۱۸۰ پرواز از فرودگاه مشهد انجام می‌شود و در حوزه پرواز‌های خارجی، بیش از ۵۰ درصد پرواز‌ها به مقصد نجف و بغداد است.

۲ هزار و ۲۳۰ پرواز در ایام پایان صفر از ۹ تا ۱۸ شهریور در فرودگاه مشهد برقرار شد و طبق گفته مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی، ۱۴ شهریور مصادف با روز شهادت امام رضا (ع) رکورد بیشترین پرواز با انجام ۲۴۱ پرواز و جابه جایی ۳۲ هزار و ۹۰۰ مسافر در فرودگاه مشهد ثبت شد.

محمود امانی بنی افزود: ۲۷۳ هزار و ۶۸۰ مسافر در روز‌های پایانی ماه صفر، بین نهم تا ۱۸ شهریور توسط فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد جابه جا شده‌اند.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی ۷۹۳ پرواز ورودی داخلی با ۱۰۸ هزار و ۳۷۱ مسافر و ۷۸۸ مسافر خروجی داخلی با ۱۰۷ هزار و ۴۳۳ در فرودگاه مشهد ثبت شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: ۲۱۲ پرواز ورودی خارجی با ۲۹ هزار و ۲۵۶ مسافر و ۲۱۲ پرواز خروجی خارجی با ۲۸ هزار و ۶۲۰ مسافر نیز در این ایام انجام شد.

امانی افزود: پرواز‌های فرودگاه بین المللی مشهد در این ایام از مبدا ۱۴ شهر خارجی و ۳۱ شهر داخلی انجام شد.

وی گفت: دراین ایام بزرگترین موکب فرودگاهی کشور به‌منظور استقبال از زائران امام رضا (ع) در محل ترمینال داخلی و ۲ موکب دیگر نیز به‌منظور استقبال از زائران خارجی و پیاده امام رضا (ع) در فرودگاه مشهد برپا شد.

رکوردزنی حمل و نقل عمومی مشهد

سرویس‌دهی ناوگان قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در ایام آخر صفر رایگان و به صورت شبانه‌روزی انجام شد.

طبق اعلام شهردار مشهد، امسال بهترین سرویس‌دهی در حوزه مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی برای خدمت‌رسانی به زائران دهه آخر صفر انجام شد.

محمدرضا قلندر شریف افزود: فقط در پنج روز آخر ماه صفر بیش از ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار سفر توسط مترو انجام شده که از این تعداد ۳۰۳ هزار و ۹۹۲ سفر در روز دهم شهریور، ۴۶۹ هزار و ۳۸۵ سفر در ۱۱ شهریور، ۵۲۴ هزار و ۱۸۶ سفر در ۱۲ شهریور، ۶۹۱ هزار و ۷۹۵ سفر در ۱۳ شهریور و ۵۵۷ هزار و ۷۶۹ سفر نیز در روز چهارشنبه ۱۴ شهریور از طریق خطوط یک و ۲ مترو مشهد انجام شد.

رکورد جابه‌جایی مسافر در روز شهادت امام رضا (ع) توسط اتوبوسرانی با انجام یک‌میلیون و ۵۷۰ هزار سفر شکسته شدوی ادامه داد: بیشترین حجم سرویس‌دهی مترو در روز‌های پایانی صفر با ۶۹۱ هزار و ۷۹۵ سفر در شب شهادت امام رضا (ع) به ثبت رسید.

شهردار مشهد افزود: همچنین در این ایام ۱۱ خط اتوبوس درون‌شهری برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران امام رضا (ع) به‌صورت شبانه‌روزی فعال بود.

قلندر ادامه داد: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس سازمان اتوبوسرانی مشهد از روز شهادت امام رضا (ع) برای برگشت زائران از محل اسکان زائران به مقصد شهر‌های بردسکن، جغتای، نیشابور، سبزوار، خواف، سرخس، چناران، قوچان و فریمان با صورت وضعیت سازمان پایانه مسافربری اختصاص داده شد.

شهردار مشهد گفت: رکورد جابه جایی مسافر در روز شهادت امام رضا (ع) توسط اتوبوسرانی با انجام یک میلیون و ۵۷۰ هزار سفر شکسته شد که این میزان در طول فعالیت سازمان اتوبوسرانی مشهد بی‌سابقه است.

وی در خصوص ارائه خدمات پایانه‌ای به زائران امام رضا (ع) در ایام پایانی ماه صفر گفت: در این مدت تمام ظرفیت‌های کشور در پایانه مسافربری امام رضا (ع) مستقر و هزار دستگاه اتوبوس برای خروج زائران پیاده به کار گرفته شد.

اسکان ۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۴۹۶ نفر

ظرفیتی در حدود ۹۸۵ هزار نفرشب در قالب اسکان رسمی، موقت و اضطراری برای ایام دهه آخر صفر در مشهد آماده سازی شده بود.

رکورد اسکان زائر در مراکز اقامت اضطراری در ایام دهه آخر صفر امسال شکسته شدمعاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار خراسان رضوی در خصوص اسکان زائران دهه آخر صفر اظهار کرد: در این ایام ۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۴۹۶ نفرشب در استان در سه بخش رسمی، موقت و اضطراری اسکان داده شدند.

حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد با بیان اینکه ۸۰ درصد ظرفیت واحد‌های اقامتی رسمی استان قبل از آغاز دهه پایانی صفر رزرو شده بود، افزود: با وجود برخی نواقص و کاستی ها، ظرفیت خوبی در حوزه اسکان فراهم شد و در این ایام به طور متوسط ۷۸ درصد ظرفیت واحد‌های رسمی، ۷۳ درصد بخش موقت و ۷۱ درصد ظرفیت اسکان اضطراری خراسان رضوی تکمیل شد.

همچنین به گفته قائم مقام ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد رکورد اسکان زائر در مراکز اقامت اضطراری در ایام دهه آخر صفر امسال شکسته شد.

جاوید کیانی گفت: ٢٧۵ هزار و ۵٠٠ زائر در روز‌های پایانی صفر در ۴۲ مرکز اسکان موقت شهرداری مشهد، اقامت گزیدند.

وی افزود: این تعداد از ۱۰ تا ١۴ شهریور در بوستان غدیر، سالن‌های ورزشی، فرهنگ‌سراها، کمپ‌ها، بوستان‌ها و سالن‌های بحران مشهد اسکان داده شدند.

معاون شهردار مشهد اضافه کرد: با توجه به استقبال و اسکان زائران در مشهد، آمار میزبانی و اسکان و خدمت‌رسانی شهرداری در سال جاری به نسبت سنوات قبل رشد چشمگیری داشت و شهرداری در حوزه اسکان موقت و اضطراری رکوردشکنی کرد.

رکوردشکنی حضور زائر در مشهد در ایام خاص از جمله دهه آخر صفر ضرورت ارائه خدمات شایسته تر، بسیج همه دستگاه‌های اجرایی و تامین زیرساخت‌های حمل و نقلی و خدمات رسانی را دوچندان می‌کند و تحقق این مهم نیز نیازمند عزم و توجه ملی در کنار اقدامات استانی است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->