صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: تشکیل، تحکیم، تقویت و تعالی خانواده مطالبه امروز زنان است

به گزارش شهرآرانیوز، مینو اصلانی درخصوص اولویت‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت چهاردهم گفت: گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه زن و خانواده یکی از غنی‌ترین، قوی‌ترین و قابل دفاع‌ترین گفتمان‌هایی است که امروز در حوزه زن خانواده وجود دارد. امیدوارم سرکار خانم بهروز آذر بتوانند در چهارچوب مطالبات مقام معظم رهبری و چهارچوب گفتمان انقلاب اسلامی قدم بردارند.

وی ادامه داد: نظام حقوق زن در اسلام قطعاً یک نظام جامع. کامل و مترقی است ما باید بتوانیم از این نظام جامع نهایت بهره را برده و در واقع بتوانیم این گفتمان مترقی را به دنیا بشناسانیم.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: با توجه به تحقیر زن در فرهنگ منحط غربی و نه تنها تحقیر بلکه نابودی هویت و نابودی انسانیت در دنیای غرب و ثمره آن نابودی خانواده، امیدواریم امور زنان ریاست جمهوری بتواند گفتمان زیبا، دلنشین، مبتنی بر انسانیت و فطرت اسلام را در حوزه زنان به دنیا بشناساند.

وی افزود: باید آگاه باشیم که نسخه‌های غربی هیچگاه راهگشا نیست و کنوانسیون‌های غربی در حوزه زن، خانواده و کودک تماماً بر اساس تحقیر و حیا زدایی و در واقع از بین بردن هویت و انسانیت زن و خانواده است؛ لذا امیدواریم امور بانوان ریاست جمهوری در مسیر تعالی گفتمان انقلاب اسلامی قدم بردارند.

اصلانی اشاره کرد: در حال حاضر ما در اندیشکده زنان، نظریه الگوی سوم را مورد مطالعه قرار دادیم و بر مبنای الگوی سوم توانستیم به نتایج خیلی خوبی برسیم. همینطور این مطالب را در قالب پژوهش‌های علمی تعریف کرده و آمادگی داریم در اختیار معاونت بانوان ریاست جمهوری قرار دهیم. تا کمک کنیم این گفتمانی که امروز قطعاً مورد نیاز جهان است، تعالی یابد.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: ما در اندیشکده زنان، گفتمان انقلاب اسلامی را بار‌ها با هیئت‌هایی از کشور‌های چهار گوشه جهان مطرح کردیم و آنها این گفتمان را حلقه مفقوده نظام اجتماعی خودشان دانسته و این گفتمان و طرز نگاه به جایگاه زن، کرامت زن و شأن و شخصیت زن را حلقه مفقوده جامعه خود می‌دانند. قطعاً معاونت زنان ریاست جمهوری جایگاه بسیار ویژه‌ای برای اینکه به این نیاز حوزه زنان در جهان پاسخ درخور بدهد دارد. به ویژه اینکه شهید رئیسی در آخرین نشستی که در صحن سازمان ملل داشتند موضوع و طرح بسیار مهم جنبش جهانی تعهد به خانواده را مطرح کردند.

وی افزود: ان‌شاالله خانم بهروز آذر و همکارانشان موضوع جنبش جهانی تعهد به خانواده را با توجه به اینکه از سمت جمهوری اسلامی رسماً مطرح شده دنبال بفرمایند. سند این موضوع نیز در دولت سیزدهم تدوین و پیاده سازی شده و امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد جمهوری اسلامی باید طلایه‌دار اجماع بین‌المللی در مورد جنبش تعهد به خانواده باشد به نظر می‌رسد کشور‌های اسلامی و همین طور کشور‌های محور مقاومت قطعاً این موضوع را دنبال خواهند کرد.

اصلانی ادامه داد: اندیشکده تجربه نگاری زن و خانواده و جمعیت در ذیل دانشگاه جامع امام حسین شکل گرفته است ما در این اندیشکده درباره نظریه الگوی سوم بسیار زیر بنایی کار کرده‌ایم. ما در راستای تبیین نظریه الگوی سوم که توسط مقام معظم رهبری بیان شده در مرحله برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی هستیم که این امر زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود. امیدواریم این نظریه به عنوان یک نظریه بسیار متقن و مورد نیاز جامعه امروز ارائه شود.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: همانطور که در سومین نشست اندیشه راهبردی مسئله زن و خانواده حضرت آقا فرمودند «مساله زنان در صدر مسائل کشور است.» به نظر می‌رسد اولویت پیگیری‌های معاونت زنان ریاست جمهوری می‌تواند، موضوعات مهمی، چون قانون جوانی جمعیت باشد. توقع می‌رود تلاش کنند تمام طرح‌ها و پروژه‌های کشور طبق سند پیوست فرهنگی پیگیری شود که در نتیجه واقعاً یک دولت خانواده محور رقم بخورد این انتظار از این مجموعه وزین معاونت امور بانوان می‌رود. در حقیقت چهار مرحله تشکیل، تحکیم، تقویت و تعالی خانواده جز موضوعات بسیار مهم و مطالبه زنان و خانواده‌ها است که انشاالله در دستورکار خانم بهروز آذر قرار بگیرد.

اصلانی در انتها گفت: برای سرکار خانم بهروز آذر و همکارانشان در معاونت امور بانوان ریاست جمهوری آرزوی توفیقات روز افزون از خداوند متعال خواستارم و امیدوارم قدم‌های بلندی در راستای تقویت جایگاه زنان بردارند.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.