صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ورود کمیسیون آموزش مجلس به حواشی کنکور امسال

  • کد خبر: ۲۵۰۱۶۳
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از برگزاری جلسه این کمیسیون درباره روند برگزاری کنکور امسال خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عبدالوحید فیاض با بیان این مطلب اظهار کرد: بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری اعتراضاتی درباره انتخاب رشته در برخی رشته‌ها و همچنین موضوع تاثیر قطعی معدل در تعیین تراز کنکور مطرح شد که کمیسیون آموزش به این موارد ورود خواهد کرد.

وی افزود: کمیسیون آموزش هفته آینده در جلسات خود موضوع نحوه برگزاری کنکور سراسری و حواشی بعد از آن را با حضور مسئولان مربوطه مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

در روز‌های گذشته و پس از اعلام نتایج و انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، موجی از نگرانی در میان داوطلبان کنکور ایجاد شد. دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره حذف مصوبه تأثیر قطعی معدل بر نتایج کنکور، اعلام کرد که تغییرات مصوبه در خصوص آزمون سراسری به داوطلبان کنکور امسال نمی‌رسد.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور درباره کنکور گفت که باید برای کنکور معیار‌های جدیدی وضع شود تا رقابت عادلانه و برابر باشد و بازنگری در کنکور ضروری است و در این باره در شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت می‌کنیم. عادلانه است کسی که در روستا درس می‌خواند با کسی که در شمال تهران درس می‌خواند با هم رقابت کنند؟ باید بازنگری اساسی در کنکور بر اساس عدالت انجام شود. باید معیاری بگذاریم که رقابت عادلانه شود. باید امکانات برای رقابت عادلانه باشد. باید کاری کنیم رقابت در شرایط برابر از نظر معلم، محیط و امکانات وجود داشته باشد.

در همین رابطه حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد که در حال حاضر هماهنگی وثیقی با مجلس، قوه قضائیه و دولت وجود دارد. در دوره جدید که اولین جلسه با دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور، داشتیم ایشان اشراف کاملی نسبت به شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد و همکاری خوبی را شروع کردند. معتقدند که مصوبات کارآمد باید داشته باشیم و مشکلات مردم را دنبال کنیم. این مشی در شورا بوده و در دوره جدید با جدیت بیشتری دنبال می‌کنیم. شورا با قوای سه‌گانه چالشی ندارد و مصوبات با همکاری قوای سه‌گانه پیش می‌رود.

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، در روز‌های ابتدای قبول مسئولیت خود نیز عنوان کرد که تاثیر معدل در کنکور دغدغه دانش‌آموزان است و بار‌ها طی این چند روز گفتم که این موضوع را به شورای عالی انقلاب فرهنگی منعکس و پیگیری خواهم کرد.

موضوع دیگر درباره تصمیم سازمان سنجش درخصوص انتخاب رشته امسال کنکوری‌ها است که در این رابطه نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت که دانش‌آموزانی که سال قبل با اطمینان به امکان انتخاب رشته در کنکور امسال در دانشگاه ثبت نام نکردند، متاسفانه به دلیل تصمیم ⁧سازمان سنجش⁩ از انتخاب رشته‌های اصلی محروم شدند. تصمیمی که دانش آموزان به خصوص پسران را به دلیل مشمولیت خدمت ⁧سربازی⁩ متضرر خواهد کرد. انتظار این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی با ورود به موقع مانع این ظلم به دانش آموزان شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.