صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

حل معمای گریلیش در دستان گواردیولا

  • کد خبر: ۲۵۰۲۱۷
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
درخشش جک گریلیش در ترکیب تیم ملی انگلیس با توجه به آزادی بیشتری که به او داده شد، بیشتر از قبل نشان داد که پتانسیل این هافبک در برنامه‌های تاکتیکی پپ گواردیولا در منچسترسیتی تا چه اندازه در حال هدر رفتن است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ستاره ۲۸ ساله انگلیسی‌ها که در جریان برتری ۲ بر صفر تیمش برابر ایرلند در جام ملت‌های اروپا علاوه بر گلزنی بازی درخشانی را هم به نمایش گذاشت، سال ۲۰۲۱ از استون ویلا به جع سیتیزن‌ها اضافه شد، اما در ۳ فصل گذشته هیچوقت نتوانست درخششی که از او انتظار می‌رفت را در جمع شاگردان گواردیولا داشته باشد. او فصل گذشته یکی از بدترین عملکرد‌های خود را در ترکیب باشگاه آبی‌پوش منچستری به جا گذاشت که حاصل آن خط خوردنش از ترکیب تیم ملی انگلیس در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ بود.

با این وجود برگشت او به تیم ملی و آزادی عمل بیشتری که لی کارسلی، سرمربی موقت سه‌شیر‌ها در بازی برابر ایرلند به این هافبک داد، بار دیگر نشان داد که او می‌تواند ستاره میانه میدان تیمش باشد. موضوعی که شاید گواردیولا را هم به فکر تغییر پست او در منچسترسیتی بیاندازد تا این باشگاه بتواند بیشتر از قبل از توانایی‌های گریلیش سود ببرد.

گریلیش در منجلاب تاکتیکی مربی اسپانیایی

انتقال ۱۱۵ میلیون دلاری گریلیش از استون ویلا به سیتی در سال ۲۰۲۱، او را به گران‌ترین بازیکن انگلیسی تاریخ تا آن زمان تبدیل کرد و همین موضوع فشار انتظار‌ها برای درخشش او را بیشتر کرد. با این وجود برنامه‌های تاکتیکی گواردیولا و نقشی که این سرمربی اسپانیایی در ۳ فصل گذشته برای هافبک ملی‌پوشش در نظر گرفته است، او را به مهره‌ای کم‌اثر و معمولی در ترکیب سیتیزن‌ها بدل کرده است. او تا به امروز در ۱۲۷ بازی برای تیم گواردیولا تنها موفق به ثبت ۱۴ گل و ۱۸ پاس گل شده است که برای بازیکنی با کیفیت او رقم متوسطی است.

سیتی چهارمین عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر را در فصل گذشته بدون نیاز به گریلیش، که تنها ۱۰ بازی را در ترکیب ثابت تیمش حضور داشت، به دست آورد. او پس از آمدن جرمی دوکو فرصت کمتری برای حضور در ترکیب داشت و اضافه شدن ساوینیو، بازیکن برزیلی در این تابستان، شانس حضور او در زمین را برای رقابت‌های این فصل کمتر از قبل هم خواهد کرد.

وسواس مربی اسپانیایی برای قرار گرفتن دقیق گریلیش در سمت چپ میدان، خلاقیت را از بازی او گرفته و توانایی بالای این بازیکن در کار‌های هجومی را تا حد زیادی کم کرده است. حالا پس از نمایش درخشان او در ترکیب تیم ملی انگلیس، گواردیولا شاید در برنامه‌های خود برای گریلیش تجدیدنظر کند.

بهترین جانشین برای جواهر بلژیکی

در حال حاضر، کوین دی بروینه، ستاره بلژیکی منچسترسیتی همچنان گزینه اول این تیم برای نقش هافبک بازی‌ساز و هجومی در میانه میدان است. دی‌بروینه این فصل را هم درخشان آغاز کرده است، اما او در ۳۳ سالگی فاصله زیادی با جدایی از اردوی سیتی ندارد و به احتمال فراوان با پایان قراردادش در تابستان آینده، راهی لیگ عربستان خواهد شد. در بین ستاره‌های در دسترس سیتی، فیل فودن و برناردو سیلوا می‌توانند جای خالی جواهر بلژیکی را در میانه میدان پر کنند، اما گریلیش هم می‌تواند در نقش جانشینی ایده‌آل برای دی بروینه ظاهر شود.

سرعت بالا، قدرت هجومی خوب و مهمتر از همه، توانایی او در ارسال پاس‌های دقیق مهمترین مشخصه‌های هافبک ملی‌پوش انگلیسی است که او را به گزینه اصلی جانشینی دی‌بروینه تبدیل می‌کند. با این وجود اگر گواردیولا تمام این موارد را نادیده گرفته و تغییری در شرایط گرلیش در ترکیب سیتی ایجاد نکند، بعید نیست که او به سم جدایی از این باشگاه حرکت کند. قرارداد این ملی‌پوش انگلیسی با سیتی تا سال ۲۰۲۷ اعتبار دارد، اما او تا آن زمان ۳۱ ساله می‌شود و سال‌های درخشان دوران حرفه‌ای را پشت سر خواهد گذاشت.

با وجود اینکه حضور در جمع سیتیزن‌ها با همین شرایط هم می‌تواند رسیدن او به جام‌های قهرمانی مختلف را تضمین کند، اما از نظر فردی او را به فوتبالیستی معمولی تبدیل خواهد کرد. آرسنال و بایرن مونیخ هر دو با گریلیش در این تابستان مرتبط بودند، موضوعی که نشان می‌دهد او هنوز هم هواداران زیادی در سطح بالاترین باشگاه‌های اروپا دارد. در ادامه این فصل اگر فرصت بازی در فضایی بازتر به او داده شود چیز‌های زیادی برای ارائه دارد، اما اگر همچنان در جناح چپ محصور بماند، شاید فصل آینده او را با پیراهن باشگاهی جدید ببینیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.