صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آیا نسل زِد موافق اداره کشور با مالیات‌های مردم است؟

  • کد خبر: ۲۵۰۳۰۳
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱
یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد نسل جوان و دانشجویان یا همان نسل معروف به زِد تا حد بسیار زیادی با اداره امور کشور از طریق دریافت مالیات توسط دولت موافق است، همان‌قدرکه بر شفافیت در هزینه‌کرد‌های مالیاتی تأکید دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این نظرسنجی که مرداد ماه ۱۴۰۳ توسط مرکز افکارسنجی سرمایه در گستره کشوری و منطبق با استاندارد‌های علمی انجام شده، آمار‌های جالب توجهی درباره مالیات و موضوعات مرتبط با آن به دست آمده که مشروح آن در روز‌های آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

این نظرسنجی علاوه بر نمایش تفاوت جنسیتی در نگرش مالیاتی جامعه، پرده پرده از یک نگرانی عمومی نسبت به فرار‌های مالیاتی برداشته و دو متهم ردیف اول این موضوع از نظر مردم را معرفی کرده است.

«میزان امیدواری مردم به حل مشکلات اقتصادی کشور از مسیر تغییر سیاست‌های مالیاتی توسط دولت جدید»، «تغییر منبع درآمدی کشور از نفت به مالیات»، «جایگاه املاک خالی در رتبه‌بندی مالیات‌ستانی»، «نظر مردم درباره گرفتن مالیات از صاحبان خانه‌ها و خودرو‌های لوکس»، «رصد تراکنش‌های بانکی» و «ارتباط شفافیت مالیاتی با افزایش سرمایه اجتماعی» از دیگر موضوعات مطرح شده در این نظرسنجی است.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.