صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی آموزش‌وپرورش با اشاره به تحصیل ۱۷ میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور، از ساخت ۲۴ هزار و ۱۵۰ مدرسه در ایران از سال ۹۲ تاکنون، خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی فرهادی در نشست خبری امروز خود گفت: عنصر مهم به اعتقاد ما و به اعتقاد سند تحول بنیادین و مهم‌ترین رکن در نظام آموزشی هر کشوری معلم هست که ما آن را تحت عنوان نیروی انسانی اطلاق می‌کنیم.

وی افزود: گروه معلم باید تأمین باشد؛ اگر تأمین نباشد، عنصر دانش‌آموز بدون معلم باقی خواهد ماند.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ریزی‌های وزارت آموزش‌وپرورش تأمین بموقع معلم برای دانش‌آموزان عزیز و همچنین معلم ماهر و توانمند است؛ معلمی که بتواند آنچه را انتظار سند تحول بنیادین است، تأمین کند.

فرهادی بیان کرد: از سال ۹۲ تا امسال، ۲۴ هزار و ۱۵۰ مدرسه ساخته شده که ۱۱۷ هزار و ۶۱۸ کلاس را در خودش جای داده است.

وی ادامه داد: تعداد دانش‌آموز‌های ما در سال ۱۳۹۲، اعم از مدارس دولتی و غیردولتی چیزی حدود ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده و درحال‌حاضر، این آمار به نزدیک ۱۷ میلیون نفر رسیده است؛ یعنی ما یک جهش جمعیتی دانش‌آموزی و یک جهش فضای آموزشی داشتیم، ولی جهش نیروی انسانی نداشتیم. نیروی انسانی ما امروز خیلی متفاوت‌تر از سال ۱۳۹۲ نیست.

سخنگوی وزارت آموزش‌و‌پرورش در ادامه اظهار کرد: تعداد دانش‌آموزان ما تا سال ۱۴۰۸ تقریباً ثابت خواهند ماند و خیلی تغییر نخواهد کرد.

فرهادی گفت: متأسفانه تعداد دانش‌آموزان از سال ۱۴۰۸ به بعد و تا سال ۱۴۱۲ دوباره به عدد ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید؛ یعنی ما این نمودار ما یک دامنه داشته به قله رسیده و دوباره به دامنه قبلی برمی‌گردد. امیدوارم که سیاست‌های جوانی جمعیت و حمایت از نهاد خانواده باعث شود تعداد دانش آموزان مجدداً بالا برود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.