صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بازار سرمایه در نخستین روز کاری حجت الله صیدی رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار واکنشی خنثی به این انتصاب جدید از خود نشان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بورس در پایان وقت معاملات امروز با عقب نشینی ۰.۲ درصد به ارتفاع ۲ میلیون و ۸۴ هزار واحد نزول کرد. فارس، فولاد، فملی، وغدیر و تاپیکو در این افت شاخص کل بیشترین نقش را داشتند. 

شاخص کل هموزن و شاخص فرابورس امروز خلاف جهت شاخص کل حرکت کردند. شاخص کل هموزن امروز ۰.۷۳ درصد و شاخص فرابورس نیز ۰.۴۷ درصد افزایش ارتفاع پیدا کردند. 

در شرایطی که شاخص کل منفی‌های متعددی را پشت سر می‌گذارد، مثبت شدن شاخص فرابورس و شاخص کل هموزن در روز‌های اخیر نشانی از اقبال سهامداران به سهام کوچک بازار و جا ماندن شاخص سازهاست. 

هر چند امروز بازار چهره‌ای منفی به خود گرفت، اما ورود ۱۰۵ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار خبر خوبی بود که منفی شدن شاخص کل را در حاشیه قرار داد. 

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم نیز امروز به سه هزار و ۶۶۱ میلیارد تومان و حجم معاملات خرد به ۸.۵ میلیارد برگه سهم رسید.

کارشناسان بازار سرمایه به ورود رئیس جدید خوش بین هستند و با این حال معتقدند که بی اعتمادی‌هایی که ریشه در گذشته دارد نمی‌تواند تغییرات در بازار را یک شبه شکل دهد. 

آنان معتقدند سیاست‌هایی از جمله کاهش نرخ بهره که آغاز شده، قول وزیر اقتصاد در تک نرخی شدن نرخ ارز و عملیاتی شدن وعده واگذاری مدیریت خودروساز‌ها می‌تواند تغییر جهت بازار سرمایه کمک کند. 

همچنین ارزش پایین معاملات نیز با تدابیری همچون تغییر سیاست خرید سهام در صندوق‌های درآمد ثابت و ورود نقدینگی به سهام یا دیگر تغییراتی که شفافیت بازار را افزایش می‌دهد، می‌تواند روند مثبت شدن بازار را تسریع بخشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.