صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

طوفان و سیلاب در ویتنام ۱۵۲ قربانی گرفت(۲۱ شهریور ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۵۰۳۹۸
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
جاری شدن سیل در خیابان‌های ویتنام بر اثر وقوع طوفان «یاگی» ۱۵۲ کشته بر جای گذاشته است و هزاران شهروند هانوی پایتخت این کشور را تخلیه کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه استریتس تایمز امروز چهارشنبه گزارش داد که یاگی قدرتمندترین طوفان آسیا در سال ۲۰۲۴، پس از حرکت به سمت غرب ویتنام در روز هفتم سپتامبر (۱۷ شهریور)، تندباد‌ها و باران‌های شدیدی را به همراه داشته است.

این طوفان هفته جاری با در نوردیدن استان‌های کنار رودخانه سرخ ویتنام، منجر به ریزش پل پر تردد «فونگ چاو» در استان شمالی «فو تو» شد.

یکی از ساکنان ۴۲ ساله شهر هانوی، به رویترز گفت که این بدترین سیلی است که در ۳۰ سال گذشته دیده و مجبور شده به علت سیل اثاث خود را به طبقه بالای منزلش منتقل کند.

دولت ویتنام تخمین می‌زند که بر اثر طوفان و رانش زمین و سیل‌های متعاقب آن ۱۵۲ نفر کشته و ۱۴۰ نفر ناپدید شده‌اند.

همراه با هزاران ساختمان دیگر در شهر هانوی، اعضای یک بنیاد خیریه کودکان در نزدیکی مرکز شهر روز سه‌شنبه پس از هشدار مقام‌ها درباره خطر سیل، مجبور به تخلیه دفتر خود شدند.

سازمان مدیریت بحران ویتنام اعلام کرده است که چندین رودخانه در شمال ویتنام به سطوح خطرناکی رسیده‌اند و روستا‌ها و مناطق مسکونی زیر آب رفته‌اند.

همچنین دولت با استفاده از بلندگو‌های عمومی که در گذشته برای پخش تبلیغات کمونیستی استفاده می‌شد، به ساکنان منطقه «لانگ‌بین» هانوی هشدار داد که برای احتمال وقوع سیل آماده و در صورت لزوم این منطقه را تخلیه کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.