کشته شدن چندین نفر در طوفان و سیل شدید اروپا قتل خونین مادربزرگ و سرقت طلاها برای تهیه پول عروسی دستگیری متهمان به ۷۰ فقره زورگیری در مشهد (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) حریق یک هتل در خیابان اندرزگو مشهد (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) یکی از حقوق مردم محیط زیست سالم است درخواست بازنشستگان از رئیس مجلس: آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق را دوباره بررسی کنید ناجی ١۵٠ زائر اربعین حسینی در گذشت + ویدئو مهارت، حلقه مفقوده مهاجرت در ایران ۶۰ درصد دعاوی حقوقی در حوزه املاک مربوط به اسناد عادی است سیمایی صراف: دانشگاه را دور از نگاه‌های حزبی اداره کنیم چه زمانی نرخ رشد جمعیت کشور مثبت می‌شود؟ دستگیری سارق خودرو با تیراندازی هوایی پلیس در نیشابور (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) واکسن آنفلوانزا برای استفاده عموم مردم در داروخانه‌های مشهد موجود است ایران در آبان ماه ۱۴۰۳ میزبان المپیاد جهانی ترکیبیات است + جزئیات نخستین واکسن ضد آبله میمونی در جهان تأیید شد راهکارهای مختلف چین از افزایش میزان پیر شدن مردم این کشور جلوگیری نکرد تأثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور سال ۱۴۰۴، ۶۰ درصد خواهد شد ۲۲۵ پروژه آموزشی مهرماه امسال تحویل آموزش و پرورش خراسان رضوی می‌شود اعمال قانون ۱۰۲۲ خودروی حادثه ساز در مشهد | ۴۱ خودرو متخلف توقیف شدند (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) یادی از مرحوم دکتر علی اکبر فیاض، مؤسس دانشکده ادبیات مشهد | درخت سترگ دانش اولین نمایشگاه خدمات پرستاری در خاورمیانه| تحول نظام سلامت با گسترش مراکز مراقبت در منزل تاثیر بیماری آسم بر افزایش خطر ناباروری زنان برای تعامل با کودکان و نوجوانان نیازمند آموزش و یادگیری هستیم
سرخط خبرها

کشته شدن چندین نفر در طوفان و سیل شدید اروپا

  • کد خبر: ۲۵۰۸۱۰
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰
کشته شدن چندین نفر در طوفان و سیل شدید اروپا
بخشهای وسیعی از اروپا از جمله در رومانی، اتریش، آلمان، سوئیس و جمهوری چک بر اثر بارش شدید و طوفان خسارت زیادی به بار آمده و چندین نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه اتریشی "دی پرسه" در مطلبی نوشت: بخش‌های وسیعی از اروپا تحت تأثیر باران و طوفان شدید قرار گرفته است. چهار نفر در اثر این شرایط جوی در رومانی کشته شدند. طوفان همچنین جان یک نفر را در سوئیس گرفت. در جمهوری چک، ۶۰۰۰۰ خانوار در اثر باران شدید و طوفان بدون برق هستند.

به این ترتیب باران شدید و جاری شدن سیل شدید اولین قربانیان را در رومانی گرفته است. به گزارش خبرگزاری مدیافاکس به نقل از حفاظت مدنی، چهار نفر در سیل در منطقه گالاتی در شرق مولداوی جان خود را از دست دادند. قربانیان عمدتا افراد مسن از جمله دو زن ۹۶ و ۸۶ ساله بودند. پورتال خبری "digi۲۴.ro" نوشت ۹۰ نفر دیگر تخلیه شدند.

در این گزارش آمده است: ارتفاع توده‌های آب در مناطق طوفان زده به ۱.۷ متر رسید. مردم برای اینکه سیل آنها را با خود نبرد به پشت بام‌ها بالا رفتند. ۲۰۰ آتش نشان در حال انجام وظیفه هستند و یک بالگرد ارتش هم در مسیر کمک می‌کند. امدادگران تصور می‌کنند که بسیاری از افراد مسن که آزادی حرکت آنها محدود است، هنوز در خانه‌های خود در مناطق سیل زده گیر کرده اند.

بارش شدید باران همچنین باعث آبگرفتگی خیابان‌ها و زیرزمین‌ها در دیگر مناطق رومانی شد. این شرایط جوی ناشی از طوفان "بوریس" بود که تنها دو روز پیش بر فراز دریای آدریاتیک موج زد و باعث جاری شدن سیل به ویژه در کرواسی شد. اداره حفاظت ملکی رومانی اعلام کرد که در مجموع ۱۹ روستا در هشت ولسوالی تحت سیلاب قرار گرفته اند. به گفته وزارت محیط زیست این کشور در کمتر از ۲۴ ساعت بیش از ۱۵۰ لیتر در هر متر مربع باران در این منطقه باریده است.

طوفان در سوئیس نیز جان یک نفر را گرفت. صبح روز جمعه در Wengen یک نفر در اثر طوفان سقوط کرد و به حدی مجروح شد که مجبور شد با هلیکوپتر به بیمارستان منتقل شود. او بعداً در آنجا بر اثر جراحات وارده درگذشت.

سیل همچنین در جمهوری چک پس از بارش شدید باران در شبانه روز گذشته رخ داد. همانطور که آژانس CTK به نقل از تامین کنندگان انرژی گزارش داد، در نتیجه این طوفان، بیش از ۶۰۰۰۰ خانوار بدون برق هستند.

علت این قطعی‌ها سقوط درختان بر روی خطوط هوایی به وزش باد شدید بود. خدمات اضطراری در جمهوری چک، لهستان و اسلواکی از قبل برای طوفان در روز جمعه آماده شده بودند. در آلمان نیز بارش شدید باران در برخی مناطق باعث بالا آمدن آب برخی رودخانه‌ها شد.

بسیاری از رودخانه‌ها و نهر‌ها در جمهوری چک دچار سیل شدند. در منطقه برونتال در شرق این کشور، حدود ۴۰ نفر برای احتیاط مجبور شدند از خانه‌های خود به محل امن منتقل شوند. روستای Visnova در منطقه Liberec در شمال بوهمیا فقط با یک کامیون آفرود سنگین آتش نشانی به دلیل آبگرفتگی جاده‌ها قابل دسترسی بود.

در حمل و نقل ریلی این کشور هم مشکلاتی وجود داشت. درختانی که روی ریل سقوط کرده بودند چندین مسیر را مسدود کردند. یک سرویس اتوبوس جایگزین بین شهر آبگرم بوهمی غربی فرانتیسکووی لازن (فرانزنسباد) و شهر ساکسون باد برامباخ راه اندازی شد. راه‌آهن دولتی چک (CD) به مسافران اجازه داد بلیت‌های سفر خود را تا یکشنبه بدون هزینه کنسلی پس دهند.

بالاترین سطح هشدار ۳ ("خطر") در صبح روز شنبه در بیش از ۲۵ ایستگاه سنجش آب در برخی مناطق این کشور اعمال شد. پیش بینی می‌شود که سطح آب در آخر هفته همچنان افزایش یابد.

وضعیت در لهستان نیز جدی است. از صبح جمعه در جنوب غربی این کشور بارانی بیشتر از سیل به اصطلاح هزاره در سال ۱۹۹۷ باریده است. همانطور که موسسه هواشناسی (IMGW) اعلام کرد در Jarnoltoek در منطقه Opole سیلسی ۱۶۱.۵ میلی متر در ۲۴ ساعت باندگی رخ داد. این مقدار ۳۰ میلی متر بیشتر از رکورد قبلی بود که در سال سیل بی سابقه در سال ۱۹۹۷ در آنجا اندازه گیری شد. سطح هشدار در ۴۷ ایستگاه اندازه گیری سطح آب در سراسر کشور فراتر رفت.

دومین شهر بزرگ لهستان، کراکوف، نیز پس از باران شدید با سیل دست و پنجه نرم می‌کند. حمل و نقل عمومی در این کلانشهر با حدود ۸۰۰۰۰۰ نفر جمعیت پس از پر شدن چندین زیرگذر با آب به طور موقت مختل شد.

در اتریش نیز مراکز عملیاتی بیش از ۱۲ منطقه را به دلیل بارش شدید باران، مناطق فاجعه‌بار اعلام کرده‌اند. در Waldviertel، در حدود ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی وین، سیلی انتظار می‌رود که به طور متوسط در ​​طولانی مدت و تنها هر ۱۰۰ سال یکبار رخ می‌دهد.

یوهانا میکل لایتنر، فرماندار اتریش پایین هشدار داد: ساعت‌های آینده، ساعت‌های تعیین کننده برای محافظت در برابر سیل خواهد بود و آزمون بزرگی برای خدمات اورژانس و هموطنان متعدد ما خواهد بود. به گفته وی "چالش‌هایی در ابعاد تاریخی" به ویژه در Waldviertel مورد انتظار است.

اولین تخلیه در برخی از محلات عصر جمعه انجام شد. تنها در ایالت اتریش سفلی، نیرو‌های آتش نشانی در طول شب ۱۶۰ ماموریت انجام دادند که عمدتاً به دلیل خسارت طوفان بود.

روز پنجشنبه، راه آهن اتریش نسبت به "انحرافات و تاخیر در حمل و نقل قطار" هشدار داد و از مسافران خواست تا "سفر‌های غیر فوری را به زمان دیگری تا روز یکشنبه موکول کنند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->