صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه ۱۵ یادداشت تفاهم میان ایران و عراق به امضا می‌رسد، گفت: قرار بود شهید رئیسی به این سفر برود که متاسفانه به دلیل سانحه سقوط بالگرد این امر میسر نشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳، پیش از عزیمت به عراق تصریح کرد: سفر دکتر پزشکیان و هیات همراه نخستین سفر خارجی رئیس‌ دولت چهاردهم است.

وی با تاکید بر اینکه نخستین سفر به کشوری انجام می‌شود که نزدیک‌ترین روابط را با جمهوری اسلامی ایران دارد، گفت: در این سفر ۱۵ یادداشت تفاهم میان دو کشور به امضا خواهد رسید.

عراقچی افزود: قرار بود مرحوم شهید آیت الله رئیسی به این سفر بروند که متاسفانه به دلیل سانحه سقوط هواپیما این امر میسر نشد.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: امیدوارم که این سفر به عمق راهبردی روابط دو کشور وسعت بیشتری دهد و همکاری ما و عراق را وارد مرحله جدیدتری کند.

عراقچی با ابراز خرسندی از روابط گسترده دو کشور در حوزه سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای و مردمیِ اربعین و عتبات، امنیتی و محیط زیستی، اظهار داشت: روابط ایران و عراق در طول تاریخ فراز و نشیب بسیاری داشته است اما به حمدالله در حال حاضر مرزهای ما مرزهای صلح است و ان شاءلله این سفر به توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور کمک خواهد کرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.