صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دختران آهنین خراسانی در قهرمانی جوانان جهان

  • کد خبر: ۲۵۰۴۰۶
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
سه ملی‌پوش وزنه‌برداری جوانان دختر، در ترکیب شش‌نفره اعزامی به مسابقات جهانی اسپانیا جای گرفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، تیم‌ملی وزنه‌برداری جوانان ایران در فاصله یک‌هفته مانده به شروع مسابقات، برای حضور در مسابقات جهانی وزنه‌برداری جوانان آماده می‌شود. این رقابت‌ها از ۲۹شهریورماه به‌میزبانی اسپانیا برگزار خواهد شد.

کادرفنی تیم‌ملی اسامی یازده وزنه‌بردار مرد و شش وزنه‌بردار زن را برای حضور در این مسابقات اعلام کرده است. باتوجه‌به حضور چند وزنه‌بردار در هر دسته وزنی، رقابت داخلی برای کسب سهمیه حضور در ترکیب اصلی بسیار نزدیک خواهد بود. امسال در بخش دختران پنجاه کشور شرکت کرده‌اند و ایران شش نماینده دارد. دو نماینده در گروه B هستند و بقیه در گروه A حضور دارند و نیمی از تیم‌ملی دختران را مشهدی‌ها تشکیل می‌دهند. در دوره قبلی مسابقات که آبان‌ماه سال گذشته در مکزیک برگزار شد، فدراسیون تصمیم گرفت تیم‌ملی دختران را اعزام نکند و در مقابل، تیم پسران بازهم به قهرمانی رسید. در آن زمان کوروش باقری، سرمربی تیم‌ملی زنان، درباره علت اعزام‌نشدن تیم‌ملی وزنه‌برداری دختران به مسابقات قهرمانی جوانان جهان گفته بود که هیچ‌کدام از دختران به رکورد ورودی نرسیده بودند.

ریحانه کریمی، کیژان مقصودی و غزل حسینی به رکورد‌ها نزدیک بودند، اما باز هم آنها به رکورد‌های مشخص‌شده نرسیدند. حالا بعد از گذشت یک‌سال، تیم‌ملی دختران نیز قرار است در مسابقات جوانان جهان روی تخته برود. در دسته ۶۴کیلوگرم سیده‌غزل حسینی، ملی‌پوش مشهدی، حضور دارد. در دسته ۷۱کیلوگرم نیز ریحانه کریمی، دیگر ورزشکار مشهدی، است که قرار است در کنار فاطمه کشاورز در این وزن رقابت کند. در دسته ۷۶کیلوگرم هانیه شریفی حضور دارد و سومین ملی‌پوش مشهدی حاضر در این دوره پرنیا فرنوش‌کیا در دسته ۸۱کیلوگرم است که اولین حضورش در مسابقات جهانی را تجربه می‌کند. در دسته ۸۷کیلوگرم نیز کیژان مقصودی وزنه خواهد زد. 

روز گذشته رکورد ورودی وزنه‌برداران دختر و پسر ایران در قهرمانی جوانان جهان مشخص شد که در بخش دختران و گروه A دسته ۶۴کیلوگرم ۱۳وزنه‌بردار به رقابت می‌پردازند. رکورد ورودی نماینده ایران سیده‌غزل حسینی ۲۰۵کیلوگرم است.

در گروه A دسته ۷۱کیلوگرم، ۱۳وزنه‌بردار حضور دارند که رکورد ورودی نمایندگان ایران، فاطمه کشاورز ۲۲۵کیلوگرم و ریحانه کریمی ۲۲۰کیلوگرم است. 

در گروه B دسته ۷۶کیلوگرم ۷ نفر شرکت کرده‌اند که رکورد ورودی هانیه شریفی ۲۱۰کیلوگرم است. گروه B دسته ۸۱کیلوگرم میزبان ۷ نفر است و پرنیا فرنوش‌کیا با رکورد ۲۰۵کیلوگرم در این دسته حضور دارد. در گروه A دسته ۸۷کیلوگرم ۹وزنه‌بردار به رقابت خواهند پرداخت و رکورد ورودی کیژان مقصودی ۲۲۱کیلوگرم است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.