صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر پایانه ریلی سرخس گفت: نقص فنی قطار باری در مسیر ریلی سرخس روز چهارشنبه موجب تاخیر در رسیدن قطار مسافربری مشهد به سرخس شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدطاهر نعمتی با اعلام این خبر افزود: قطار مسافربری امروز ساعت ۱۰ و ۵۰ دقیقه از مشهد حرکت کرد که به دلیل خراب شدن لوکوموتیو یک قطار باری در میانه مسیر مشهد- سرخس، قطار مسافربری در انتظار رفع نقص قطار باری معطل می‌شود.

وی گفت: در نهایت پس از رفع نقص فنی قطار باری، قطار مسافربری که باید ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به سرخس می‌رسید با ۸۵ دقیقه تاخیر ساعت ۱۴ و ۵۵ دقیقه وارد محدوده سرخس شد.

مدیر پایانه ریلی سرخس اضافه کرد: با توجه به تاخیر روی داده، قطار مسافربری سرخس - مشهد که قرار بود ساعت ۱۹ و ۵ دقیقه به سمت مشهد حرکت کند ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه راهی مشهد شد.

شماری از مسافران قطار مشهد - سرخس عصر چهارشنبه در تماس با رسانه ها از بروز تاخیر در رسیدن قطار شکایت کرده و خواستار پاسخگویی راه آهن خراسان شدند.

بر اساس اعلام اداره کل راه آهن خراسان، ظرفیت هر رام قطار محلی مشهد- سرخس ۲۱۶ صندلی است، در حال حاضر روزانه حدود ۷۶ رام قطار مسافربری در مسیر ۲۶ شهر و مرکز استان به مشهد تردد دارند که چهار رام شامل ۲ رام قطار رفت و ۲ رام قطار برگشت از این تعداد مربوط به مسیر مشهد- سرخس است.

خط آهن مشهد- سرخس در مرز با ترکمنستان، خطوط ریلی آسیای مرکزی را به شبکه راه آهن کشور متصل می‌کند. همچنین۸۰ درصد از حجم ترانزیت ریلی کشور از در مسیر راه آهن مشهد- سرخس با کشور ترکمنستان انجام می‌شود.

سال گذشته دست‌کم ۱۴ مرتبه مسیر ریلی و جاده‌ای مشهد- سرخس بر اثر توفان شن، وقوع گرد و خاک و کاهش دید افقی و دیگر مشکلات جوی مسدود شده و قطار محلی نیز زمین گیر شده بود که به نظر می‌رسد در سال جاری موضوع نقص فنی قطار‌ها در این مسیر به دلایل لغو و یا تاخیر قطار‌های مذکور افزوده شده است.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستا‌ها سکونت دارند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.