صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس جمهور روسیه با دبیر شورای امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که برای شرکت در نشست مقام‌های عالی‌رتبه امنیتی کشورهای عضو بریکس به سن‌پترزبورگ سفر کرده است، با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار دوجانبه با علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ، بر اراده راسخ تهران و مسکو برای توسعه و تعمیق مناسبات همه‌جانبه تاکید کرد.
پوتین با اشاره به روابط رو به رشد ایران و روسیه در همه عرصه‌ها گفت : اراده راسخ تهران و مسکو بر تعمیق و گسترش همکاری‌ در همه عرصه‌ها استوار شده است.

رئیس‌جمهور روسیه به روند رو به رشد مبادلات در زمینه اقتصادی ،  علم و فناوری ،نفت و انرژی ، حمل و نقل و همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای اشاره کرد و گفت : دو کشور در قالب دوجانبه و ساز و کارهایی همچون بریکس ، شانگهای و اتحادیه اوراسیا نیز همکاری گسترده‌ای دارند.

او همچنین گفت که قصد دارد طی نشست بریکس در کازان، دیداری جداگانه با «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برگزار کند.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهور روسیه اظهار کرد که توسعه کریدور شمال - جنوب در میان پروژه‌های اولویت‌دار روسیه و ایران است.

پوتین در ادامه با بیان اینکه تجارت روسیه و ایران در ۶ ماهه اول امسال تقریبا ۱۰ درصد افزایش یافته است، گفت: «روسیه مصمم به همکاری با ایران در زمینه‌های مختلف است.»

رئیس‌جمهور پوتین تاکید کرد: «روسیه از رئیس‌جمهور ایران انتظار دارد در سفری جداگانه، توافقنامه‌های شراکتی راهبردی جدیدی را امضا کنند.»

او افزود: طرف روس انتظار دارد رئیس‌جمهور جدید ایران از کازان بازدید و در اجلاس بریکس شرکت کند.

پوتین تاکید کرد که روابط ایران و روسیه به لطف تلاش‌های رهبری ایران در حال توسعه است.

او هم‌چنین از اینکه همکاری با روسیه برای رئیس‌جمهور جدید ایران در اولویت باقی می‌ماند، قدردانی کرد.

امسال روسیه ریاست گروه بریکس را بر عهده دارد و اجلاس بریکس از ۲۲ تا ۲۴ اکتبر (۱ الی ۳ آبان) در کازان برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.