صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون فنی و مدیر گروه مرکز جوانی جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: بهبود ۵۶ درصدی شاخص تجویز شیر مصنوعی در حوزه روستایی مرکز بهداشت سبزوار در راستای تدوین برنامه عملیاتی دانشگاهی شیر مادر در سال ۱۴۰۳ بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر قاسم روکی روز جمعه به خبرنگاران اظهار کرد:‌ بهبود ۵۶ درصدی شاخص تجویز شیر مصنوعی در حوزه روستایی مرکز بهداشت سبزوار در راستای تدوین برنامه عملیاتی دانشگاهی شیر مادر در سال ۱۴۰۳ و پیاده سازی مداخلات اجرایی لازم در مسیر ترویج تغذیه با شیر مادر صورت گرفته است.

وی افزود:‌ در مدت یاد شده شاخص تجویز شیر مصنوعی در در حوزه شهری سبزوار نیز با کاهش ۳۴/۹ درصدی مواجه شده که این بهبود شاخص قابل توجه است.

وی اجرای برخی مداخلات کارشناسی شده را در بهبود شاخص مصرف شیر مصنوعی تاثیرگذار خواند و گفت:‌ حضور و به کارگیری کارشناس برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر در معاونت بهداشتی، برگزاری کارگاه های عملی دونفره برای ماماها و مراقبان سلامت در کلینیک شیردهی، توانمندسازی مشاوران شیردهی شبکه ها، برگزاری کلاس های آمادگی برای زایمان و آموزش ترویج تغذیه با شیر مادر در بخش بهداشت و درمان از جمله این اقدامات بوده است.

دکتر روکی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت و پتانسیل داوطلبان سلامت و سفیران سلامت در راستای ترویج تغذیه با شیرمادر، توانمندسازی ناظران مراکز شهری و روستایی از دیگر برنامه هایی بوده است که با این هدف به اجرا درآمده است.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.