صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

والیبالیست‌های سپهر صدرا به خط شدند | متفاوت و جاه‌طلب

  • کد خبر: ۲۵۰۵۷۴
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
شهرآرانیوز از حال‌و‌هوای نخستین تمرین رسمی تیم جدید مشهد در لیگ برتر والیبال گزارش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، فصل جدید لیگ برتر والیبال کمتر از هفده‌روز دیگر آغاز خواهد شد و شهر مشهد بعد از کش و‌قوس‌های فراوان بالاخره با انتقال امتیاز باشگاه نیان الکترونیک به «سپهر صدرا»، باری دیگر در این رقابت‌ها حاضر خواهد شد. مسابقاتی که امسال متفاوت‌تر از هر سال و با حضور سیزده تیم برگزار می‌شود و نماینده مشهد هم در جنگی تمام‌عیار با قدرت‌های بزرگ والیبال ایران می‌خواهد به آرزو‌های بزرگ خود برسد. تیم والیبال سپهرصدرا مشهد خیلی دیرتر از حد انتظار تمرینات رسمی خود را آغاز کرد، اما واقعیت آن است که شاگردان امیر حسینی از چندی قبل خودشان را آرام‌آرام مهیای حضور در این تورنمنت بزرگ کرد‌ند و دست آخر با نهایی شدن انتقال امتیاز از غار تنهایی بیرون آمدند و از آنها رونمایی شد. تیمی که متفاوت‌تر از هر سال و با کادر فنی جدید و گروهی از بازیکنان تازه‌وارد پا به مسابقات خواهد گذاشت و باید دید نتیجه دست‌پخت امیر حسینی، پاسور کهنه‌کار و قدیمی تیم ملی که جامعه والیبال کشور با او خاطرات بسیار دارد، چه خواهد شد.

مهران، پایگاه همیشگی والیبال

نخستین جلسه رسمی تمرین تیم جدید مشهد در لیگ برتر والیبال در سالن نام‌آشنای مهران مشهد برگزار شد. همان‌جا که هنوز قلعه عقاب‌هاست و تیم‌های بزرگ کشور از رویارویی با نماینده مشهد در حضور هوادارانش در این سالن هراس دارند. لباس‌های سپهرصدرا با رنگی متمایز و متفاوت از رنگ‌های مرسوم والیبال یک‌به‌یک تن بازیکنان می‌شود و شاگردان امیر حسینی که شمارشان در تمرین اول به نوزده بازیکن می‌رسد، خودشان را رفته رفته مهیای رونمایی برای اصحاب رسانه و خبرنگاران می‌کنند. جلسه تمرینی با حضور اصحاب رسانه و مدیرعامل باشگاه انجام می‌شود و همین انگیزه زیادی به بازیکنان می‌دهد تا با نشاط کارشان را آغاز کنند. در شروع تمرین امیر حسینی، سرمربی مشهدی تیم دقایقی کوتاه برای شاگردانش صحبت می‌کند و از آنها می‌خواهد تا با کلید واژه «تلاش» از همین حالا برای دفاع از اعتبار والیبال خراسان بجنگند.

یک تیم کنار یک تیم!

نکته جالب توجه تمرین نخست تیم مشهد، حضور یک تیم کامل در کنار بازیکنان به عنوان کادر فنی بود. جایی که دوازده نفر با لباس مشکی کادر «سپهرصدرا» به اضافه سرپرست تیم که البته لباس شخصی به تن داشت بر کار تمرین والیبالیست‌ها نظارت داشتند. از ماساژور و پزشک و بدن‌ساز تیم بگیرید تا تدارکات و شاکله مربیان اصلی تیم که در کنار امیر حسینی همه چیز را زیر نظر داشتند. گویی زمین مهران مجهز به دوازده دوربین ریزبین برای زیر نظر داشتن عملکرد شاگردان حسینی بود. در این بین نوید مشجری، شناخته شده‌ترین عضو کادر و به نظر عضو اصلی بود که همه امور تمرینات تاکتیکی را زیر نظر داشت. البته خالقی، امیدوارنژاد، ثانیان، ببرخان و آزادی هم دیگر اعضای اصلی کادر هستند. رضا دستمالچیان هم مدیرفنی تیم است که پا‌به‌پای سایر اعضای کادر فنی در تمرین حاضر است. کادری که امیر حسینی درباره‌شان می‌گوید: «این کادر، جوان و جویای نام و علاقه‌‎مند به والیبال است.»

بازمانده‌های نیان و ترکیب جدید

دو نفر در سالن مهران و در جریان اولین تمرین تیم سپهرصدرا، بازمانده‌های تیم لیگ برتری سال گذشته مشهد، نیان الکترونیک هستند. نوید مشجری که در کادر فنی حامد صمدی هم حضور داشت حالا دست‌د‌ردست امیر حسینی گذاشته تا در تیم «سپهر‌صدرا» هم همه‌کاره باشد. در میان بازیکنان هم پوریا یلی که فصل قبل کاپیتانی نیان را به عهده داشت با تیم مشهد مانده است. بازیکن خراسانی که حالا به یک عنصر باتجربه برای تیم جوان مشهد بدل شده است. امیر حسینی، سرمربی سپهرصدرا درباره جذب نفرات جدید برای تیمش و عدم حضور نیانی‌های فصل قبل در تیم می‌گوید: «واقعیت آن است که فرایند انتقال تیم خیلی طولانی شد و هیچ بازیکنی از تیم سال قبل نیان در مشهد نماند. ما هم مجبور بودیم بازیکنان جدید جذب کنیم و فقط هم هفت سهمیه داشتیم. از طرفی سعی کردیم از مشهدی‌های جوان هم استفاده کنیم تا سیاست استفاده از نیرو‌های بومی را هم رعایت کرده باشیم.» وی می‌افزاید: «اگر بخواهم پُست به پست بگویم، در پُست پاسور ما امسال دو بازیکن باسابقه حیدرشاهی و افشار را جذب کردیم. در پُست سرعتی‌زن حتی با مجرد هم مذاکره کردیم، اما خب نشد که در خدمتشان باشیم و الان در حال حاضر در این پُست بابایی و عبدی را گرفته‌ایم. در این پُست دو، سه بازیکن جوان را جذب کرده‌ایم و عینی را هم قرار است اگر اتفاق خاصی نیفتد به جمع بازیکنان اضافه کنیم. در پُست لیبرو ما مجتبی یوسفی و طالبی را گرفتیم. در پُست پشت‌خط‌زن هم یلی و آل‌جلیل را داریم و در پُست دریافت‌کننده هم ادریس دانشور، بهنام ابراهیمی و برادران غفاریان را همراهمان داریم.» وی بیان می‌کند: «با یک گزینه صربستانی خارجی هم که بازیکن خوبی است و تجربه ملی دارد هم وارد مذاکره شده‌ایم و اگر به توافق نهایی برسیم به جمع ما اضافه خواهد شد.»

جاه‌طلبی برای بالای جدول

سرمربی مشهدی سپهرصدرا درباره نگاهش به فصل، با توجه به ابزاری که در اختیار دارد می‌گوید: «من ذاتا آدم جاه‌طلبی هستم و همیشه به بهترین نتیجه فکر می‌کنم. ما باید ابتدا در جمع هشت تیم و بعد چهار تیم برتر لیگ باشیم و حتی به سکو هم فکر می‌کنیم.» وی می‌افزاید: «ما باید فقط و فقط کار کنیم و از بچه‌ها خواسته‌ام همه تلاششان را بکنند تا از اعتبار والیبال خراسان دفاع شود.» البته مدیرعامل باشگاه نظری متفاوت در این خصوص دارد. مهدی سلوکی که قائم‌مقام هلدینگ «سپهرصدرا» هم هست در گفتگو با شهرآراورزشی می‌‎گوید: «ما از تیم رتبه نمی‌خواهیم. از کادر فنی و بچه‌ها انتظار داریم تمام توانشان را بگذارند و ما هم هر نیازی در مسیر موفقیت داشته باشند مرتفع می‌کنیم تا بتوانند بهترین نتیجه را بگیرند.» وی می‌افزاید: «هلدینگ ما سال‌هاست که در این شهر و استان فعالیت می‌کند و احساس کردیم برای مسئولیت اجتماعی که داریم باید وارد این عرصه شده و کار کنیم.»

خیز برای نبرد ارومیه

تیم والیبال سپهرصدرای مشهد در نخستین گام لیگ برتر کار دشواری در پیش دارد. شاگردان حسینی باید به ارومیه رفته و اولین بازی‌شان را با یکی از مدعیان و قدرت‌های والیبال ایران، یعنی شهرداری این شهر برگزار کند. نبرد در سالن ۶ هزار نفری غدیر که یقینا می‌تواند با توجه به حضور پُرشور تماشاگران شهرداری ارومیه، برای هر تیمی چالشی سنگین باشد. با این همه تیم مشهد در گام دوم به سالن مهران، قلعه عقاب‌ها آمده و به مصاف گیتی‌پسند اصفهان خواهد رفت. دیداری که می‌تواند باری دیگر شور و هیجان والیبال را به سالن مهران بازگرداند. نماینده مشهد در هفته اول باید ۱۱ مهر از ساعت‌۱۶ به مصاف شهرداری ارومیه برود و بازی هفته دوم به میزبانی مشهد با تیم گیتی‌پسند روز چهارشنبه ۱۸ مهر از ساعت ۱۶ در سالن مهران خواهد بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.