صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما زنان عاملان تغییر هستیم و می‌توانیم با هم متعهد شویم که با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود، به ویژه در حوزه‌های فناوری، اقتصاد و سیاست، به بهبود زندگی همه انسان‌ها کمک کنیم تا دنیایی عادلانه‌تر، دوست داشتنی‌تر و پایدارتر داشته باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، زهرا بهروزآذر در مجمع زنان سازمان همکاری شانگهای در شهر چینگدائو که با موضوع توانمندسازی دیجتال و مشارکت زنان در اقتصاد توسط فدارسیون زنان چین در حال برگزاری است، گفت: عدالت، شفافیت و بهره‌گیری کامل از تمام ظرفیت‌ها، سه اصل اساسی حکمرانی موفق و پایدار برای حل چالش‌هاست. امروز زنان به عنوان نیمی از سرمایه فکری، تخصصی و انسانی جوامع نقش و اهمیت ویژه‌ای در شناسایی و رفع این چالش‌ها پیدا کرده اند. در این میان، نقش زنان نوآور و کارآفرین در همگانی شدن این باور حائز اهمیت است و زنان می‌توانند بازیگر اصلی و پیش‌برنده برای رسیدن به این هدف باشند.

وی با بیان اینکه زنان با تکیه بر توانایی‌های ذاتی‌شان در همدلی، همیاری و نوآوری، توانسته‌اند موانع بسیاری را از پیش رو بردارند، اظهار داشت: امروز، با اطمینان می‌توانیم بگوییم که ما زنان عاملان تغییر هستیم و می‌توانیم با هم متعهد شویم که با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود، به ویژه در حوزه‌های فناوری، اقتصاد و سیاست، به بهبود زندگی همه انسان‌ها کمک کنیم تا دنیایی عادلانه‌تر، دوست داشتنی‌تر و پایدارتر داشته باشیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه در عصر دیجیتال، فناوری‌های نوین فرصت‌های بی‌نظیری را برای زنان خلق کرده‌اند، تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های آنلاین و ابزار‌های دیجیتال، به ما زنان اجازه می‌دهند تا صدای خود را به گوش جهانیان برسانیم و از همه زنان و مردان، تصمیم‌گیران، رهبران اقتصادی و کارآفرینان بخواهیم تا با ارزش مشترک، ارزش‌های اقتصادی و اجتماعی را ادغام و درهم تنیده کنند و با این رویکرد کسب و کار‌های خود را ایجاد و هدایت کنند.

بهروزآذر با بیان اینکه اساس همه اجتماعات، توافقات و سازمان‌هایی که اینچنین ما را گردهم می‌آورد چیزی جز صلح نیست، خاطرنشان کرد: هم اکنون که ما از توانمندسازی دیجیتال و مشارکت اقتصادی زنان و صلح سخن می‌گوییم؛ از هزاران زن و مرد و کودک فلسطینی یاد می‌کنم که از هفت دهه پیش تا امروز قربانی بی‌سابقه‌ترین نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی هستند.

وی ادامه داد: هزاران انسان بی‌گناه با قساوت رژیم صهیونیستی در نزدیک به یکسال گذشته در نوار غزه کشته شده‌اند، اما همچنان اراده بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس و توقف این ماشین کشتار کافی نبوده است! و اگر ما در چنین اجتماعی از ضرورت صلح جهانی سخن نگوییم، نقض پیمان کرده‌ایم. امروز هم‌افزایی ما در جهت آرمان "صلح جهانی" قطعا می‌تواند تاثیر مهمی در آینده بگذارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.