صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

طوفان یاگی در چهار کشور آسیایی به ۲۸۰ قربانی گرفت

  • کد خبر: ۲۵۰۵۹۳
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
مجموع قربانیان طوفان یاگی در چهار کشور ویتنام، لائوس، تایلند و میانمار ۲۸۰ نفر است و این در حالی است که با وجود تعداد زیادی از افراد ناپدید شده، انتظار می‌رود تعداد جانباختگان افزایش پیدا کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در حالی که ویتنام پس از طوفان یاگی پاکسازی آوار‌ها و آسیب‌ها را آغاز کرده است، صد‌ها روستایی در میانمار از سیل‌های شدید گریختند.

بخش‌هایی از شمال ویتنام، لائوس، تایلند و میانمار با سیل و رانش زمین در پی این طوفان دست و پنجه نرم می‌کنند، طوفانی که در اولین بارندگی آخر هفته گذشته در منطقه رخ داد.

تعداد کل قربانیان در این چهار کشور ۲۸۰ نفر است که ۲۳۳ نفر در ویتنام و ۳۶ نفر در میانمار جان خود را از دست دادند، با وجود ناپدید شدن تعداد زیادی از افراد، انتظار می‌رود که تعداد قربانیان افزایش پیدا کند.

سرویس ملی آتش نشانی میانمار روز جمعه آمار جدید کشته شدگان را تایید کرد، در حالی که بیش از ۵۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند.

خانه‌ها و مزارع موز و نیشکر روستایی در میانمار همگی زیر آب رفته اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی نوشت: کارشناسان می‌گویند طوفان‌هایی مانند طوفان یاگی به دلیل تغییرات آب و هوایی قوی‌تر می‌شوند، زیرا آب‌های گرم‌تر اقیانوس‌ها انرژی بیشتری برای سوخت آنها فراهم می‌کنند که منجر به باد‌های شدیدتر و بارندگی‌های شدیدتر می‌شود.

مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی آمریکا در یادداشتی تحقیقاتی اعلام کرد که طوفان و باران‌های شدید متعاقب آن به کارخانه‌هایی در استان‌های شمالی ویتنام مانند هایفونگ، محل استقرار شرکت خودرو‌های الکتریکی وین فست (VinFast)، تامین‌کنندگان قطعات اپل و دیگر تولیدکنندگان الکترونیک آسیب رسانده است که می‌تواند زنجیره‌های تامین بین‌المللی را تحت تاثیر قرار دهد.

این مرکز گفت که ۹۵ درصد از کسب‌وکار‌ها در هایفونگ قرار است در ۱۰ سپتامبر فعالیت خود را از سر بگیرند، اما تلاش برای تعمیر بخش‌های آسیب‌دیده احتمالاً تولید را برای هفته‌ها و ماه‌های آینده کاهش می‌دهد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.