صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل شركت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: در حال حاضر سالانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار ساختمان جدید در كشور ساخته می شود به طوری که امروزه حدود ۳۵ درصد گاز كشور در بخش خانگی مصرف می شود.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا نوشادی در برنامه رادیو اقتصاد گفت: از ابتدای تاریخ صنعت نفت تا شب تحریم بانک مركزی، شركت ملی نفت و گاز، توان تولید و پالایش و توزیع ۴۰۰ میلیون متر مكعب بوده است ولی امروز توان ما به ۸۷۵ میلیون متر مكعب رسیده است.

او ادامه داد: در حال حاضر سالانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار ساختمان جدید در كشور ساخته می شود به طوری که امروزه حدود ۳۵ درصد گاز كشور در بخش خانگی و ۳۵ درصد نیز در بخش تجازی و صنعتی و... مصرف می شود. جالب این است كه همه این بخش های خانگی، اداری، تجاری، دولتی و غیر دولتی و صنعتی و... مصرف غیر بهینه دارند.

مدیرعامل شركت مهندسی و توسعه گاز ایران اضافه کرد: اوج مصرف گاز در فصل سرد سال بخصوص  زمستان ها بیشتر شامل مصرف تجاری و خانگی است صنایع و نیروگاه ها و خانواده ها به دلایل متعدد به سراغ اصلاح رویه مصرف نمی روند. به دلیل اینكه هزینه ها در بهینه سازی در حوزه مصرف بالا است مردم و نیروگاه ها و صنایع به سراغ بهترین گزینه یعنی مصرف بیشتر گاز ارزان می روند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.