صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

گفت‌وگو با سرجان ایوانوویچ سرمربی صربستانی تیم بسکتبال پارسا که با شیوع کرونا و تعطیلی لیگ به ایران برنگشت
نادر نوروزی/شهرآرانیوز - اگر بیماری کرونا نبود، لیگ برتر بسکتبال این‌روز‌ها به مراحل حساس خود رسیده بود و چه‌بسا پارسا، تنهانماینده استانمان در این مسابقات، روز‌های پرالتهابی را پشت‌سر می‌گذاشت. تیمی که امسال یکی از خوب‌های لیگ برتر بود و در چند مقطع لیگ نتایج فوق‌العاده‌ای هم گرفت. سرجان ایوانوویچ، سرمربی صربستانی پارسا، یکی از عوامل موفقیت این تیم بود. کسی که هم در بُعد فنی و هم در بُعد روحی‌روانی عملکرد موفقی در این تیم داشت و به‌همین‌دلیل نتایج خوبی هم گرفت. این مربی جوان در آخرین روز‌هایی که در ایران بود، گفت‌وگویی با شهرآرا داشت که حالا می‌توان آن را به‌عنوان آخرین مصاحبه او قلمداد کرد. ایوانوویچ قرار بود بعد از تمام‌شدن ماجرای کرونا و ازسر‌گیری لیگ، به ایران برگردد؛ اما با ادامه‌یافتن بحث قرنطینه و ناتمام‌ماندن لیگ، بازگشتش به ایران هم منتفی شد. در گفت‌وگویی که پیش‌رو دارید، با ایوانوویچ از بسکتبال اندکی فاصله گرفته‌ایم و درباره زندگی او در مشهد و ایران هم پرسیده‌ایم.

در مشهد راحت هستم
این مربی صربستانی درباره شرایط این لیگ می‌گوید: ایران در سال‌های گذشته پیشرفت زیادی در بسکتبال داشته و هم‌اکنون یکی از بهترین تیم‌های آسیاست که لیگی حرفه‌ای را هم برگزار می‌کند. امسال لیگ شرایط پرفشاری داشت و تیم‌ها نزدیک به هم بودند. باوجود‌این، بار‌ها صحبت از رفتن این مربی از مشهد به گوش رسید. خودش دراین‌باره می‌گوید: زمانی را که در مشهد بودم، دوست دارم. امسال اتفاقات زیادی را پشت‌سر گذاشتیم، اما من تمرکزم بر روی تیمم و افزایش کیفیت بازیکنان بود. من هم اخباری درباره جدایی‌ام شنیدم، اما هیچ‌وقت تصمیمی برای جدایی نداشتم و هیچ‌وقت در باشگاه چنین‌بحثی مطرح نشد. برخی رسانه‌های صربستانی هم درباره وضعیت من و احتمال جدایی از من پرسیدند، اما من به آن‌ها گفتم در مشهد راحتم و امنیت ایران مشکلی ندارد. من با مجموعه‌ای حرفه‌ای و با امکاناتی خوب در شهر مشهد درحال کارکردن هستم.

۱۰ بازیکن ایده‌آل در تیمم دارم
او باوجود اتفاقات سال گذشته، امیدوار است همچنان در مشهد بماند و می‌گوید: من در کنار بازیکنان این شهر، فصل فوق‌العاده‌ای را تابه‌اینجا پشت‌سر گذاشتم. من با جوانان این تیم هر روز پیشرفت کردیم و توانستیم نتایج خوبی بگیریم، اما درباره آینده، قطعا مدیریت باشگاه هدف‌گذاری کرده است و باید ببینیم که شرایط به چه شکلی پیش می‌رود. پارسا به شرایط خوبی رسیده است و حالا ظرفیت یک تیم مدعی را دارد، اما برای آینده باید ببینیم منابعی برای هدف‌گذاری قهرمانی و حفظ بازیکنان وجود دارد یا خیر. اهداف و برنامه‌ها هنوز مشخص نشده است، اما خودم علاقه دارم به کار در مشهد ادامه دهم؛ اما دراین‌باره تصمیم دوطرف وجود دارد که در پایان فصل مشخص می‌شود. در هر صورت پارسا پایه‌ای خیلی خوب برای مشهد ساخته است و با ۱۰ بازیکن مشهدی که در تیم داریم، به شرایط ایده‌آلی رسیده‌ایم.

ذائقه ایرانی‌ها به ما نزدیک است
سرجان درباره سبک زندگی‌اش در مشهد هم توضیحات جالبی می‌دهد: در مشهد رستوران‌ها و محیط‌های مختلفی را دوست دارم و حتی در سفر با خانواده‌ام به این شهر هم خاطرات قشنگی داشتم. غذا‌های ایرانی را دوست دارم و به رژیم غذایی ما در صربستان نزدیک است؛ اما نحوه طبخ و ترکیبی که غذا‌های ایرانی به ویژه در مشهد دارد، علاقه‌ام را بیشتر کرده است. سرجان درباره رابطه‌اش با سایر ورزش‌ها در مشهد می‌گوید: در زمان حضورم در مشهد نتایج سایر تیم‌های ورزشی این شهر را در زمان آزاد و خارج از کار، دنبال کردم. هواداران پرشوری در اینجا حضور دارند که امسال احساس می‌کنم به بسکتبال هم نزدیک شده‌اند. ما بازی به بازی جمعیت بیشتری را در سالن دیدیم که پرشورتر از قبل، ما را حمایت می‌کردند. مردم مشهد و هواداران این شهر امسال به ما خیلی کمک کردند و زمان مسابقات و در زمانی که در محیط‌های عمومی بودیم، حس خوبی را به ما منتقل کردند.

در مشهد حس غریبه‌بودن نداشتم
ایوانوویچ با اشاره به خاطرات خوبش در شهر مشهد می‌گوید: هتل، سالن ورزش و محل تمرین ما در یک محدوده مشخص بود و در محدوده میدان جانباز و بولوار سجاد کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های خوبی را تجربه کردم، اما طرقبه‌شاندیز را هم همراه با دوستانم دیدم و طعم‌ها و غذا‌های مختلفی را هم در آنجا امتحان کردم. ما زمان‌های زیادی را از سالن و محل تمرین تا هتل در میدان جانباز پیاده‌روی می‌کنیم. از این کار لذت می‌برم و در ارتباط با شهر مشکلی نداشتم. اگر از زندگی حرفه‌ای به‌عنوان یک مربی ورزشی بخواهم بگویم، من شرایط لازم برای یک مربی را در مشهد داشتم؛ اما خارج از بسکتبال، من دوستان زیادی در مشهد پیدا کرده‌ام و با سفر همسرم به اینجا حس غریبه‌بودن نداشتم.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.