صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اعلام وصول استعفای حسین زاده در صحن علنی مجلس

  • کد خبر: ۲۵۰۸۴۶
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
استعفای عبدالکریم حسین‌زاده از نمایندگی مجلس اعلام وصول شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدباقر قالیباف رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ( یکشنبه) مجلس گفت: درخواست استعفای آقای حسین‌زاده اعلام وصول شده و در دستور کار قرار می گیرد.

وی گفت که طبق آیین‌نامه مجلس تقاضای استعفا یک هفته بعد از اعلام وصول در دستور قرارمی گیرد.

رئیس‌جمهور در روز پنجم شهریورماه با صدور حکمی عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه در مجلس دوازدهم را به سمت معاون خود در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب کرد.

طبق مواد ۹۰، ۹۱ و ۹۲ آیین‌نامه داخلی مجلس، هر نماینده که اعتبارنامه او به تصویب رسیده است می‌تواند از مقام نمایندگی استعفاء دهد. پذیرش استعفاء موکول به تصویب مجلس است.

نماینده، تقاضای استعفای مدلّل خود را به عنوان رئیس‌مجلس می‏‌نویسد و رئیس‌مجلس آن را در اولین جلسه علنی و بدون قرائت متن، اعلام و در دستور کار هفته بعد می‌گذارد. نماینده می‌‏تواند قبل از شروع بررسی در مجلس تقاضای استعفای خویش را مسترد دارد.

بررسی تقاضای استعفا بدین ترتیب خواهد بود که ابتدا تقاضای استعفا قرائت شده و سپس شخص متقاضی استعفاء یا نماینده دیگری به تعیین او تقاضای دفاع خواهد نمود. مدت قرائت تقاضای استعفا و توضیح نماینده متقاضی استعفا حداکثر نیم ساعت است. مخالف یا مخالفین نیز حداکثر نیم ساعت می‌توانند صحبت کنند و پس از آن رای‌گیری به‌عمل می‏‌آید. در صورت تصویب تقاضای استعفا مراتب از طریق رئیس‌مجلس به وزارت کشور اعلام می‌شود تا طبق قانون انتخابات اقدام نماید.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.