صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: در روز‌های گذشته مراجعه مردم به طلافروشی‌های شهر مشهد برای فروش طلا بی‌سابقه بوده است.

نجمه سرباز- باقر معبودی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، با بیان اینکه مراجعه بیش از حد مردم مشهد به طلافروشی‌ها برای فروش طلای خود در چند روز گذشته به‌شدت نمایان بوده، افزود: مردم مجبورند برای گذران زندگی و پاس‌کردن چک‌های برگشتی و پرداخت بدهی‌های خود طلاهایشان را بفروشند.


وی ادامه داد: کمتر از یک هفته از بازگشایی بازار طلای مشهد می‌گذرد و بیشترین مراجعه مردم به طلافروشی‌ها، برای فروش طلای خود نه به شکل زیاد و انبوه، بلکه برای کوچک‌ترین و کمترین طلا‌ها از جمله سکه، نیم‌سکه و ربع‌سکه بوده است.


رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد خاطرنشان کرد: متأسفانه هیچ درخواست و سفارشی برای خرید طلا و مصنوعات طلا در مشهد ارائه نشده است. از بازار طلا در این ماه انتظاری بیشتر از این نداریم، زیرا سایه سنگین کرونا بر ماه رجب و شعبان که ماه‌های پرتقاضا برای خرید طلا بود، بازار طلافروشان را کساد کرد و اکنون هم ماه رمضان بازار طلا را دچار رکود کرده است.


بیشتر بخوانید:قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و ارز امروز در مشهد ۸ اردیبهشت۹۹


به گفته وی، موضوع نقدینگی و کمبود بودجه برای طلافروشان نیز معظلی است که متأسفانه این روز‌ها طلافروشان مشهدی با آن دست‌به‌گریبان هستند. مشتریان به اتحادیه مراجعه می‌کنند و گله و شکایت دارند از اینکه به طلافروشان مراجعه کرده‌اند و طلای آن‌ها را خریداری نکردند. هم مشتری و هم فروشنده حق دارند، زیرا مشکل مالی هر ۲ را تهدید می‌کند.


معبودی‌نژاد همچنین از تعطیلی فعالیت کارگاه‌های تولیدی طلا در مشهد خبر داد و گفت: متأسفانه هیچ درخواست و سفارشی برای ساخت طلا وجود ندارد و تقریبا از اول اسفندماه هیچ خبری در کار تولید طلا نیست!


وی گفت: حدود ۱۳۰۰ فروشنده و عرضه‌کننده طلا و نقره در مشهد هستند. همچنین حدود ۲۵۰ سازنده طلا و نقره داریم که متأسفانه هنوز تولیدکنندگان طلا در مشهد بیکار هستند و کارگاهشان تعطیل است، بنابراین تولیدکنندگان ما سفارش و درخواستی را دریافت نکرده‌اند که بتوانند فعالیت کنند.


بیشتر بخوانید: 

 

پیش بینی بورس در سال ۹۹

 

نحوه ثبت نام در بورس + آموزش تصویری


 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.