صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: عددی که برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و صندوق فولاد در نظر گرفته‌ایم ۵۰ هزار میلیارد تومان است که از همان یک درصد ارزش افزوده باید تامین شود، اما دولت در این باره اختلاف‌نظر دارد و این بخش را برای تامین منابع کافی نمی‌داند. دولت به خاطر کمبود منابع می‌خواهد فرار کند و بگوید هرچه کمتر بهتر.

به گزارش شهرآرانیوز، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان در حد حرف باقی مانده است. با وجود اینکه در برنامه هفتم توسعه درباره اعمال این موضوع قانون وضع شده و ردیف بودجه مشخص شده، اما در دولت بین وزارت کار و سازمان برنامه و بودجه نسبت به اجرای آن پاسکاری می‌شود.

علی بابایی کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: روز گذشته جلسه‌ای با حضور روسای سه کمیسیون برگزار شد و روسای کمیسیون‌های اجتماعی، آموزش و تحقیقات و برنامه و بودجه و همچنین آقای پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند. دغدغه‌های دولت را شنیدیم و مسائل مختلفی وجود داشته است.

بابایی کارنامی در ادامه توضیح داد: مثلاً عددی که برای بازنشستگان لشکری و کشوری و صندوق فولاد در نظر گرفته‌ایم ۵۰ هزار میلیارد تومان است که از همان یک درصد ارزش افزوده باید تامین شود، اما دولت در این باره اختلاف‌نظر دارد و این بخش را برای تامین منابع کافی نمی‌داند.

او در ادامه افزود: دولت به خاطر کمبود منابع می‌خواهد فرار کند و بگوید هر چه کمتر بهتر.

در قانون برنامه ابلاغی ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار حداقل‌بگیر شامل همسان‌سازی نمی‌شوند و حذف شده‌اند

رئیس کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: البته در اجرا هم مشکلی وجود دارد. در مشروح مذاکرات برنامه هفتم حداقل‌بگیر‌ها استثنا نشده بودند و قرار بود برای همه بازنشستگان با فرمولی متناسب‌سازی صورت بگیرد، اما در قانون برنامه ابلاغی سه میلیون و چهارصد هزار حداقل‌بگیر شامل این طرح نمی‌شوند و حذف شده‌اند.

این نماینده مجلس درباره چگونگی این اتفاق گفت که نمی‌داند فرآیند چگونه بوده است، اما در مشروح مذاکرات برنامه هفتم که گوش داده این استثنا اعمال نشده است.

دولت یک لایحه جدید به صورت دوفوریتی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به مجلس ارائه می‌دهد

رئیس کمیسیون اجتماعی با اشاره به مشروح جلسه فوق‌الذکر عنوان کرد: جمع‌بندی جلسه نهایتاً با توجه به این خلأهایی که وجود دارد بر این شد که دولت یک لایحه جدید به صورت دوفوریتی برای متناسب‌سازی حقوق همه بازنشستگان به مجلس ارائه دهد.

گفتنی است که ظهر امروز هم حاج‌بابایی، نایب رئیس مجلس که ریاست صحن را بر عهده داشت نسبت به اجرایی نشدن قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعتراض کرد و خواهان اجرای آن شد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.