صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

با فرارسیدن فصول سرد سال، دوباره تیتر یک رسانه‌های خراسان رضوی، بارش‌های رگباری بود و دغدغه این به وجود آمد که مبادا دوباره حوادث تلخ اردیبهشت ماه تکرار شود.

به گزارش شهرآرانیوز، زمان زیادی از باران سیل‌آسای اردیبهشت مشهد نمی‌گذرد. هنوز عصر نشده بود که ناگهان ابری سیاه مشهد را فراگرفت. در ساعات ظهر، شاهد آسمان سیاه مشهد بودیم و سپس بارانی که شاید کمتر کسی بارشش را به‌خاطر داشته باشد.

تا قبل از حادثه سیلاب اردیبهشت شاید کمتر کسی می‌دانست خیابان سپاه ۶۹ مشهد کجاست، اما بسیاری از اهالی خیابان سپاه ۶۹ چند شبی را آواره خانه دوست و آشنا بودند. خانه‌هایی که خراب شد، اثاثی که نابود شد و چند تن از هم‌وطنانمان جان خود را از دست دادند. 

با فرارسیدن فصول سرد سال، دوباره تیتر یک رسانه‌های خراسان رضوی، بارش‌های رگباری است و دغدغه این به وجود آمده است که مبادا دوباره حادثه تلخ اردیبهشت تکرار شود. در این خصوص با رضا عباسی، سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، به گفت‌وگو پرداختیم تا میزان آمادگی استان را نسبت به اردیبهشت ماه بسنجیم.

عباسی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، اظهار کرد: طبق هشدار‌های صادرشده هواشناسی، ستاد مدیریت بحران در خراسان رضوی با حضور فرمانداران غرب و شمال غربی استان که بیشتر بارش‌ها در این نواحی پیش‌بینی شده، برگزار شده است و مقرر گردیده تمام دستگاه‌ها و مدیران تجهیزات و نیروهایشان را در حالت آماده‌باش قرار دهند.

جبران خسارات مسکونی سپاه ۶۹، لَنگ کاغذبازی اداری

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در خصوص جبران خسارات کوچه سپاه ۶۹ و گلایه آنان، اعلام کرد: تقریباً تمام خسارات خودرویی و لوازم خودرو جبران شد، اما جبران خسارات در بخش مسکونی به دلیل تغییرات به تعویق افتاد. برخی خسارات مسکونی جبران شده، اما به طور کلی برای جبران مابقی، گره کار در کاغذبازی اداری در سازمان برنامه‌وبودجه کشور است و زیبنده نیست که پس از چند ماه، هنوز اقدامات انجام نشده است. ان‌شاءالله که به‌زودی جبران خواهد شد.

عباسی درخصوص وضعیت آمادگی مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در برابر بارش‌ها، گفت: طی سال‌های اخیر شاهد ساخت‌وساز‌های بسیاری در ارتفاعات و نواحی جنوبی مشهد بوده‌ایم و مسیل‌های هاشمیه، سرافرازان و آن حوالی از ۴۰ متر به چهار،پنج متر تبدیل شده است. خوشبختانه اکنون شهرداری در حال به‌روزکردن مطالعات خود در زمینه جمع‌آوری آب‌های سطحی است که به‌مرور این چالش نیز برطرف خواهد شد. از طرفی ۲۰۰ کیلومتر مسیل شهری داریم که تقریباً ۱۵ کیلومتر آن داخل زمین‌های سایر ارگان‌هاست که طی این مدت، دسترسی کمتری وجود داشت و امروز اقدامات لازم انجام شده است که این مسیل‌ها لایروبی و سامان‌دهی شوند که در صورت بارش باران، مشکلی ایجاد نشود.

در فصول سرما، مشهد شاهد اتفاقات تلخ اردیبهشت ۱۴۰۳ خواهد بود؟

وی در پاسخ به این سؤال که در فصول سرد سال، شاهد اتفاقات تلخ اردیبهشت ۱۴۰۳ خواهیم بود یا نه، گفت: مشکلاتی که طی ۳۰ یا ۴۰ سال ایجاد شده است، طی چند ماه برطرف نخواهد شد. طبق آخرین کارشناسی‌ها، بارش اردیبهشت ۱۴۰۳ دوره بازگشت ۸۰هشتادساله داشت و بارش‌های پاییز و زمستان با شدت کمتری خواهد بود؛ اما تمام تلاش و تجهیزات خود را به کار می‌گیریم که اتفاقات اردیبهشت ۱۴۰۳ تکرار نشود.  

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.