صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در این مطلب، کارشناس حقوق به پرسش‌های حقوقی مخاطبان عزیز شهرآرانیوز پاسخ داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، آیا می‌شود محل تولد پدر یا مادر را در شناسنامه خودم تغییر بدهم؟

خیر، این امکان وجود ندارد زیرا برای اینکه چنین تغییری در شناسنامه شما رخ دهد باید پدر یا مادر به آن اقدام کنند تا پس از تغییرات در شناسنامه آن‌ها، در شناسنامه فرزند نیز اعمال شود. البته باید در نظر داشت به صورت کلی تغییر محل تولد در شناسنامه به دلایل و مدارک نیاز دارد و نمی‌توان بدون هیچ دلیلی چنین درخواستی داشت زیرا قطعا امکان چنین درخواستی برای همه موجب هرج و مرج در احراز هویت و اطلاعات فردی خواهد شد.

چند سالی است به علت مطلقه بودن، نصف حقوق پدرم را که بازنشسته نیروهای مسلح بود دریافت می‌کنم. مادرم به‌تازگی فوت کرده است. سؤالم این است که بعد از فوت مادر، آیا حقوق پدر را کامل دریافت خواهم کرد یا حق همسری که برای مادرم واریز می‌شد از حقوق من کسر خواهد شد.

بله، با توجه به اینکه مستمری بین شما و مادرتان تقسیم شده بود، اکنون میزان مستمری پرداختی به مادر، به دریافتی شما اضافه خواهد شد.

طبق وصیت پدربزرگ مادری‌ام که ۲ دختر و ۲ پسر داشته وصیت شده است هر پسر سهم‌الارث یک دختر را بدهد و دایی من که سهم مادرم با او بوده فوت شده است. آیا می‌توان از فرزندان او طلب ارث کرد و اگر اموال دایی من به اسم فرزندان او شده باشد، چه‌طور است؟

برای پاسخ به این پرسش، باید وصیت‌نامه به صورت کامل مطالعه و اطلاعات کامل‌تری در این خصوص بیان شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.