صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: رویکرد ما در موضوع جوانی جمعیت، رویکردی حمایتی است و هر لایحه و طرحی که با این موضوع به شورای شهر ارائه شود، با سیاست‌های ما همسو است و آماده همکاری با دستگاه‌های مختلف هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فاطمه سلیمی در جلسه کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه بیش از چهار دهه است که در کشور شاهد روند افزایشی جمعیت سالمندان کشور و نرخ سالخوردگی هستیم، اظهار کرد: این موضوع از چنان اهمیتی برخوردار بوده که یکی از محور‌های فرمایشات مقام معظم رهبری، موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت است.

وی افزود: براساس همین فرمایشات، یکی از ماموریت‌های ویژه حوزه اجتماعی شهرداری را موضوع جوانی جمعیت تعریف کردیم تا در تعامل با نهاد‌های متولی و دخیل، نقش‌آفرینی موثر داشته باشد.

سلیمی با بیان اینکه طبق گزارش‌ها، ایران در رتبه سوم جهانی برای رسیدن به مرز‌های سالمندی است، عنوان کرد: با این فرآیند، طی ۳۰ سال آینده، به یک کشور سالمند قطعی تبدیل خواهیم شد.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: شهرداری مشهد، بسته کاملی از خدمات را در این خصوص تعریف کرده که یکی از آنها، اکران‌های شهری با محوریت جوانی جمعیت است.

وی از افزودن سرفصل فرزندآوری به سرفصل‌های طرح «باهم» و اکران مستند «نفس» در این طرح خبر داد و گفت: علاوه بر این، کارگروه جوانی جمعیت هم در محلات مختلف تشکیل شده و حمایت از تشکل‌های بانوان نیز در حوزه جوانی جمعیت در دستور کار قرار گرفته است.

سلیمی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های مشاوره تربیت فرزند با بیش از هزار نفر از بانوان طرح «ترنم زندگی» و انعقاد تفاهم‌نامه با آستان قدس به منظور پژوهش بررسی عوامل سوق‌دهنده و بازدارنده فرزندآوری از دیگر اقدامات صورت گرفته با محوریت شهرداری است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: رویکرد ما در موضوع جوانی جمعیت، رویکردی حمایتی است و هر لایحه و طرحی که با این موضوع به شورای شهر ارائه شود، با سیاست‌های ما همسو است و آماده همکاری با دستگاه‌های مختلف هستیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.