صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سومین کنگره بین‌المللی اخلاق در مامایی و سلامت باروری در مجتمع شهدای سلامت مشهد با محوریت کرامت مادری برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ناهید جهانی، دبیر علمی همایش اخلاق در مامایی، در این کنگره با بیان اینکه هدف ما کرامت مادری و حقوق و خدمات کرامت‌محور است، اظهار کرد: این همایش با هدف قرارگرفتن اطلاعات و  شواهد علمی به‌روزرسانی‌شده در زمینه زایمان طبیعی در اختیار ماما‌ها و نیز جامعه علوم پزشکی در سراسر کشور، برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: از سراسر دنیا در خصوص پژوهش زایمان طبیعی فراخوان دادیم. ۳۰۰ مقاله علمی داوری و بررسی شدند تا عناوین پژوهشی در خدمت محور مامایی باشند.

جهانی افزود: امیدواریم ماما‌های توانمند ایران در ترویج زایمان طبیعی و ارتقای زایمان پیش روند. زایمان طبیعی، رسالت ما و عامل مؤثر در صیانت از جمعیت است.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی اخلاق در مامایی گفت: امیدواریم بتوانیم در این کنگره، با توجه به مستندات، به دستاورد‌های علمی که باعث افزایش میزان زایمان طبیعی و رضایتمندی مادران از خدمات مامایی می‌شود، برسیم.

وی افزود: ۹ پنل تخصصی و بیش از ۴۰ سخنرانی در این کنگره ارائه خواهد شد اظهار کرد: در مدت زمان فراخوان، ۲۵۶ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد که از مجموع آن ۴۰ مقاله در قالب سخنرانی و ۱۰۶ مقاله در قالب پوستر مورد پذیرش قرار گرفت.

جهانی با بیان اینکه ۱۱ سخنران خارجی از کشور‌های استرالیا، ترکیه، انگلستان، سوئد، عمان و … به صورت زنده در این کنگره حضور دارند، گفت: برنامه کنگره به مدت سه روز از ۸ صبح تا ساعت ۱۶ ادامه دارد علاوه بر این ۹ پنل در این برنامه در نظر گرفته شده است که هر پنل منطبق بر محور‌های کنگره خواهد بود و در مراسم اختتامیه از هر پنل یک نفر به عنوان سخنران برتر مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.