صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون حدود ۹ میلیون دانش آموز در دوره ابتدایی داریم و چیزی حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز کلاس اولی هم تاکنون در سامانه ثبت‌نام شده‌اند که احتمالاً تعدادی از دانش‌آموزان اتباع هستند که مشکل داشته‌اند و هنوز نتوانسته‌اند ثبت‌نام کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا کاظمی امروز سه‌شنبه - ۲۷ شهریورماه - در حاشیه مراسم جشن شکوفه‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این روز برای دانش آموزان و خانواده‌ها روزی فوق العاده است چراکه خاطره‌ای به یاد ماندنی خواهد بود.

وی افزود: امروز یک نقطه عطف در تاریخ زندگی انسان است که کاملا وارد محیط متفاوتی می‌شود، خانواده‌ها حداقل ۶ سال انتظار می‌کشند و آرزو دارند تا فرزندشان را در زمان ورود به مدرسه ببینند و از حدود دو سه ماه پیش منتظر این روز باشکوه هستند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آغاز ورود نسل جدید به دنیای علم و دانش و مهر و محبت و ارتباطات فضای متفاوتی است و بی‌شک برای دانش آموزان لذت بخش و نشاط آور است ضمن اینکه خانواده‌ها هم از اینکه فرزندانشان در این فضا قرار می‌گیرند، احساس خوبی دارند.

کاظمی با اشاره به اینکه یکی از لذت بخش‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برگزاری جشن شکوفه‌ها است که اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: به همه خانواده‌ها و دانش آموزان کلاس اول ابتدایی که یک دوره جدیدی از زندگی خود را با آشنایی با کتاب، علم، دانش، معرفت، معلم، مدرسه و فضای تربیتی آغاز کردند، تبریک می‌گویم.

وی عنوان کرد: همه تلاشمان را برای ثبت نام دانش آموزان انجام داده‌ایم و تمهیداتی که لازم است برای این دانش آموزان از کتاب درسی، معلم، فضای آموزشی، زیباسازی فضا را مهیا کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رشد دانش آموزی داریم، اما اینکه این رشد منجر به ایجاد کلاس شود، احتمالاً نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد و باید کلاس‌ها شکل گیرد.

کاظمی یادآورشد: اکنون حدود ۹ میلیون دانش آموز در دوره ابتدایی داریم و چیزی حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز کلاس اولی هم تاکنون در سامانه ثبت نام شده اند که احتمالاً تعدادی از دانش‌آموزان اتباع هستند که مشکل داشته و هنوز نتوانسته‌اند ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه برآورد ما این است که نهایتاً دانش آموزان پایه اول بعد از پایان ثبت نام‌ها به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد، اظهار کرد: پوشش تحصیلی ما در این مقطع و در این دوره در سطح بسیار بالا و مطلوبی قرار دارد و نسبت به سال‌های گذشته شرایط بسیار بهتر و مطلوب‌تری داریم.

کاظمی افزود: در یک دوره رشد دانش‌آموزی قرار داریم، دانش آموزان ما از چند سال قبل که بیش از ۱۲ میلیون بوده اکنون به ۱۶.۵ میلیون دانش آموز در سطح کشور رسیده است و این رشد ممکن است الزاماً منجر به تشکیل کلاس نشود، اما در بعضی نقاط ممکن است باعث تشکیل کلاس درس شده و تراکم کلاس‌های درس افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: افرادی که در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند، تقریباً در همان تعداد کتاب‌های درسی خود را دریافت کرده‌اند، توصیه کرده‌ایم خانواده‌هایی که کتاب‌های درسی را ثبت نام نکرده‌اند، هم اکنون در سامانه این کار را انجام دهند و در اسرع وقت کتاب‌های درسی را به آن‌ها می‌رسانیم، خانواده‌ها نگران این موضوع نباشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جشن جوانه‌ها برای دانش آموزان پایه هفتم نیز برگزار می‌شود، درباره کمبود معلم اظهار کرد: همه مدیران مدارس اولویت خود را به پایه اول ابتدایی قرار داده اند.

کاظمی اضافه کرد: کلاس اول اساسی‌ترین دوره‌ای است که شکل می‌گیرد و بعید می‌دانم که کمبود معلمی در این پایه داشته باشیم، اما اگر هم کسری وجود داشته باشد، به سرعت جبران می‌کنیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.