صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مقامات طالبان می‌گویند که سال گذشته ۹هزار گردشگر خارجی و ۹ میلیون گردشگر داخلی ثبت شده است و در این بین گردشگران ایرانی در کنار روسیه و چین بیشترین مسافران افغانستان بوده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان می‌گوید که سال گذشته حدود ۹ هزار گردشگر خارجی و ۹ میلیون گردشگر داخلی از مناطق تفریحی و تاریخی افغانستان بازدید کردند.

سخنگوی این وزارتخانه گفته است که به‌منظور فراهم‌شدن تسهیلات لازم و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ گردشگری، هم‌اکنون کار ساخت هتل‌های مجهز در برخی از ولایت‌های افغانستان جریان دارد.

سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان می‌گوید که در بخش گردشگری، تعداد ۳ هزار شرکت در این وزارتخانه ثبت شده که در آن هزاران تن به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول کار شده‌اند.

وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان می‌گوید که در یک سال گذشته ارزیابی علمی ۴۰۰ اثر باستانی در ۱۴ ولایت افغانستان انجام شده، و تعداد ۳۷۱ اثر باستانی تثبیت و شناسایی شده است.

این وزارت ۲۴۱۰ اثر باستانی مختلف را ثبت و از قاچاق ۴۱۶ قلم آثار تاریخی در فرودگاه کابل و گمرک جلوگیری کرده است.

به گفته وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گردشگران خارجی که در یک سال گذشته به افغانستان سفر کرده‌اند از کشور‌های روسیه، ایران، چین، کره جنوبی و کشور‌های اروپایی بوده‌اند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.