صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سفیر ایران در لبنان کیست؟

  • کد خبر: ۲۵۱۴۲۰
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۵
مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان براثر انفجار پیجر زخمی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، در حمله سایبری رژیم صهیونیستی علاوه بر سفیر ایران صد‌ها تن از اعضای گروه حزب‌الله لبنان در جنوب لبنان و در بیروت بر اثر انفجار پیجر‌هایی که از آنها برای برقراری ارتباط استفاده می‌کردند، به شدت مجروح شدند.

نرگس قدیریان، همسر سفیر ایران در بیروت گفت: همسرم دکتر مجتبی امانی در حادثه انفجار پیجر در بیروت کمی زخمی شدند اما الحمدلله حالشان خوب است و به خیر گذشته است.

مجتبی امانی متولد اول فروردین ۱۳۴۲ در ایران دارای کارشناس ارشد روابط بین‌الملل از دانشگاه تهران است. امانی از سال ۱۴۰۱تاکنون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت است. 

وی پیش از مسئولیت‌های متعددی در وزارت امور خارجه بر عهده داشته است از جمله این مسئولیت‌های می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
معاون دفتر وزیر (۱۳۷۰- ۱۳۶۷)، کارشناس اداره اول خاورمیانه و شمال آفریقا (۱۳۷۴- ۱۳۷۱)، معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در قاهره (۱۳۷۸- ۱۳۷۴)، کارشناس دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی (۱۳۸۵- ۱۳۷۸)، معاون مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی (۱۳۸۸- ۱۳۸۵)، رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در قاهره (۱۳۹۳- ۱۳۸۸)، کارشناس ارشد مطالعات مصر در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی (۱۴۰۱-- ۱۳۹۳).

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.