صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق کشور و قرارگاه منطقه‌ای نزاجا ضمن اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس، در خصوص ساخت دیوار مرزی با افغانستان توضیح داد.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سرتیپ‌دوم ستاد سیروس امان‌الهی صبح چهارشنبه (۲۸ شهریور ۱۴۰۳) در نشست خبری که با موضوع برنامه‌های هفته دفاع مقدس و رژه ۳۱ شهریور در محل دفتر فرماندهی قرارگاه شمال‌شرق نزاجا در مشهد برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس عنوان کرد: رهبر انقلاب می‌فرمایند «عظمت دفاع مقدس را از چند زاویه می‌توان مشاهده کرد؛ یکی از زاویه‌ آن چیزی است که از آن دفاع می‌شد، چون بحث دفاع مقدس است. یعنی ما از چه دفاع می‌کردیم؟ اگر از این زاویه نگاه کنیم، بخش مهمی از عظمت این واقعه روشن خواهد شد. دوم، این زاویه است که این دفاع در مقابل چه‌کسی انجام می‎گرفت؟ چه‌کسی هجوم کرده بود که لازم بود دفاع صورت بگیرد؟ این هم یک زاویه‌ دیگری است که به نظر من مهم است. دیدگاه و زاویه‌ سوم این است که این دفاع به وسیله‌ چه‌کسی انجام گرفت؟ دفاع‌کنندگان چه‌کسانی‌ بودند و زاویه‌ چهارم این است که آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود؟»

وی در ادامه بیان کرد: شعار هفته دفاع مقدس در سال ۱۴۰۳، «ما در راه فتح قله‌ایم» بوده  و تأکید بر همبستگی ملی و روحیه جهادی به منظور مقابله با ترفندهای دشمن است.

ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق کشور و قرارگاه منطقه‌ای نزاجا در ادامه، به مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: روز شنبه، ۳۱ شهریورماه، با عنوان «وحدت ملی و معنویت» آغازگر هفته دفاع مقدس خواهد بود که با اجرای رژه نیروهای مسلح و عملیات پرش چتربازان در بولوار نماز، گوشه‌ای از توانایی دفاعی را به نمایش خواهیم گذاشت و جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ نوذری، سخنران ویژه این مراسم خواهد بود.

امیر سرتیپ‌دوم ستاد امان‌الهی با بیان اینکه روز یکشنبه، یکم مهر ۱۴۰۳، به نام «جوانان و علم‌ودانش» نام‌گذاری شده است، ادامه داد: در روز دوشنبه، ۲ مهر ۱۴۰۳، زیارت و غبارروبی قبور شهدا در بهشت‌رضا(ع) و خواجه‌ربیع را خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و بحث‌های مردمیاری به‌ویژه در حوزه بهداشت و درمان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق کشور و قرارگاه منطقه‌ای نزاجا در بخش دیگری از این نشست و در پرسش و پاسخ با خبرنگاران، به موضوع احداث دیوار مرزی در مرز افغانستان پرداخت و گفت: یگان‌های ارتش در طول ۹۳۰ کیلومتر در مرزهای مشترک شرق و شمال‌شرق مستقر هستند و کار احداث دیوار مرزی را انجام می‌دهند. این کار که از اواخر سال ۱۴۰۲ آغاز شده قرار است، در طول سه سال تکمیل می‌شود.

وی تأکید کرد: این موضوع فقط ساخت یک دیوار نیست و استفاده تمام ابزارها و تجهیزات لازم مانند نصب دوربین و حفاظت پهپادی برای رصد و پایش، برای این دیوار در نظر گرفته شده است.

امیر سرتیپ‌دوم ستاد امان‌الهی در پایان، ضمن اشاره به فداکاری اصحاب رسانه و خبرنگاران شهید، بر نقش بی‌بدیل خبرنگاران در انعکاس اقتدار نیروهای مسلح تأکید کرد و گفت: این نمایش اقتدار اگر با درنظرگرفتن ظرافت‌ها و ملاحظات انجام شود، نقش بازدارندگی مهمی برای دشمنان این آب و خاک خواهد داشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.