صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دبیر تجمع علمای مسلمان لبنان تأکید کرد: مسلمانان برای مقابله با چالش‌های موجود، به ویژه در برابر دشمنانی مانند اسرائیل، نیازمند توجه به عوامل فرهنگی و تربیتی و تقویت همگرایی و وحدت اسلامی هستند.

الهام اسماعیلی | شهرآرانیوز، شیخ غازی حنینه امروز (۲۸ شهریورماه) در همایش "اتحاد امت رسول الله (ص)، "نجات غزه مظلوم" که با حضور ۷۰۰ نفر از علمای شیعه و سنی در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد اظهار داشت: خداوند خالق هستی است و پیام‌آور سلامتی و رحمت برای همه انسان‌ها است.

 وی تأکید کرد: هدف از برگزاری این همایش، واکنش به مسائل مربوط به اساتید دانشگاه‌ها، علمای معظم، ائمه جمعه و جماعت، و جامعه دانشگاهی است.

دبیر تجمع علمای مسلمان لبنان با اشاره به آیات قرآن کریم و آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) افزود: امت اسلامی در طول تاریخ با مراحل مختلفی از ضعف و قوت مواجه بوده است. اکنون نیز مسلمانان در شرایطی قرار دارند که نیاز به توجه به عوامل فرهنگی و تربیتی برای تقویت جامعه اسلامی دارند. 

وی تأکید کرد: باید از نظر فرهنگی و تربیتی توجه ویژه‌ای به فرزندان داشت تا جامعه اسلامی به سوی رشد و تعالی حرکت کند.

شیخ قاضی حنینه با اشاره به نقش امنیت و آرامش در جامعه اسلامی گفت: برای تقویت امت اسلامی باید به جوانان و فرزندانمان اصول دین و اهمیت عبادات فردی و اجتماعی را آموزش دهیم. همچنین باید به آنها گوشزد کنیم که اسلام چیست و مسلمانان چه می‌خواهند. 

وی در ادامه بیان کرد: با گذشت صد‌ها سال از مبارزات مسلمانان، امروز با چالش‌های جدیدی در برابر دشمنانی مانند اسرائیل مواجه هستیم بنابراین، باید به همراه فرزندانمان از جریانات مختلف آگاهی و اطلاع کامل داشته باشیم. این آگاهی و بینش اسلامی تحقق نمی‌یابد مگر با همگرایی و وحدت امت اسلامی. 

دبیر تجمع علمای مسلمان لبنان در پایان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: اختلاف‌نظر‌ها و برداشت‌های متفاوت در میان مسلمانان همیشه وجود داشته است، اما هدف اصلی پیروی از سنت پیامبر (ص) و حفظ وحدت اسلامی است و پیامبر خدا (ص) به ما نشان دادند که چگونه باید در شرایط مختلف عمل کنیم تا امت اسلامی به سوی تعالی حرکت کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.