صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه همه کودکان صرف نظر از میزان توانایی و یادگیری‌شان شایسته احترام، تقدیر و تکریم هستند گفت: در همین راستا بسته تحولی «مدرسه خوانا» سال آینده در چند مدرسه به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، رضوان حکیم‌زاده افزود: یک بسته تحولی را براساس سند تحول با عنوان «مدرسه خوانا» آماده کرده‌ایم که در این بسته به صورت خاص روی تقویت مهارت‌های خواندن، درک مطلب، بیان نظرها و احساسات، مهارت‌های نوشتن، ابراز وجود و آداب زندگی که در دوره ابتدایی بسیار مهم هستند تأکید شده است و سعی می‌کنیم در سال آینده به صورت آزمایشی در بعضی از مدارس اجرا کنیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: آنچه که در دو، سه سال اخیر سعی کردیم روی آن تأکید کنیم، دیدن همه دانش‌آموزان است. در نظام آموزشی ما رویه‌ای وجود دارد که بیشتر به شاگرد اول‌ها توجه می‌کنیم در حالی که همه کودکان صرف نظر از میزان توانایی و یادگیری‌شان شایسته احترام، تقدیر و تکریم هستند.
حکیم‌زاده ادامه داد: اگر به همه دانش‌آموزان نگاه فراگیر داشته باشیم، کمک می‌کنیم که عزت‌نفس آن‌ها حفظ شود و احساس ارزشمندی داشته‌باشند. احساس ارزشمندی باعث می‌شود که رضایت از زندگی از همان اوان کودکی شکل بگیرد و در آینده و زمانی که بزرگ‌تر می‌شوند اثرات مثبت داشته باشد.
 وی گفت: برای کلاس اولی‌ها ورود به مدرسه یک رویداد تربیتی مهم است و هر چقدر تلاش کنیم که این رویداد تربیتی با خاطرات خوش همراه شود و همه دانش‌آموزان پیام محبت، احترام و عزت‌نفس ما را دریافت کنند، در بزرگ‌سالی، هم شهروندان مفیدی خواهند بود و هم می‌توانند مشکلاتشان را بهتر حل کنند. بسیاری از رفتار‌های خوب افراد ناشی از همان برخورد‌های اولیه‌ای است که در مدرسه تجربه می‌کنند.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.