صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

طرح آمارگیری نیروی کار خراسان رضوی تلفنی شد

  • کد خبر: ۲۶۲۵۳
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا، طرح آمارگیری نیروی کار از خانوارهای نمونه در فصل بهار امسال از طریق تماس تلفنی اجرا می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، مجید نعیمی افزود: به منظور ارزیابی و تحلیل سیاست‌های کلان اقتصادی کشور، طرح آمارگیری نیروی کار، طراحی و مطابق با آخرین توصیه‌های سازمان بین‌المللی کار (ILO) و براساس نیاز برنامه ریزان اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را محاسبه شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی کار از جمله نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ بیکاری و تغییرات آن‌ها عنوان و بیان کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا برای جمع آوری اطلاعات بازار کار از سوی مسوولان و کمیته فنی طرح آمارگیری نیروی کار شیوه‌ها و راهکار‌های جایگزین در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در این راستا با توجه به اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در فصل بهار از فردا (٢٠ اردیبهشت) به مدت ۲ هفته با خانوار‌های مشمول در فهرست نمونه‌گیری تصادفی طرح تماس تلفنی گرفته شده و آمار و اطلاعات طرح از این طریق جمع‌آوری خواهد شد.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی افزود: در صورت عدم دسترسی تلفنی به خانوار‌های مورد نظر، تکمیل پرسشنامه از طریق مصاحبه حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

براساس آخرین آمار، از جمعیت حدود ۶ میلیون نفری خراسان رضوی ۲ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۷۵۵ نفر شاغل هستند.
 
منبع:ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.