صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر گروه سلامت جهانی دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد:

در موج برگشت ویروس کرونا، باید به آنفلوانزا نیز توجه داشت

  • کد خبر: ۲۶۳۱۰
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
مدیر گروه سلامت جهانی و سیاست‌گذاری عمومی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: در موج برگشت ویروس کرونا، باید به آنفلوانزا نیز توجه ویژه داشت.
به گزارش شهرآرانیوز، امیر حسین تکیان در برنامه‌ای که با موضوع بررسی سیاست‌های ایران در مواجهه با همه‌گیری کووید۱۹ برگزار شد، پروژه تحلیل مقایسه‌ای سیاست‌گذاری‌های ۱۱ کشور منتخب در کنترل همه‌گیری کووید۱۹ که توسط تیم پژوهشی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال انجام است، تشریح شد.
وی ضمن تأکید بر اهمیت هم‌زیستی با کرونا، گفت: موج دوم یا سوم ممکن است در فصل‌های آینده، جهان را در برگیرد بنابراین آمادگی ما بسیار مهم است.

در ادامه سیاست‌گذاری‌های ایران در مقایسه با سایر کشور‌ها در حوزه همه‌گیری کووید۱۹ و دلایل بالا بودن مرگ‌ومیر در بعضی کشور‌ها بحث و بررسی شد. تکیان خاطرنشان کرد: در طرح تحول سلامت، ظرفیت بیمارستانی تا ۳۵ هزار تخت افزایش یافت و تعداد پزشکان نیز بیشتر شد که تأثیر مثبت آن در همه‌گیری کرونا بسیار مشهود است.

وی با اشاره بر انجام هرچه بیشتر تست بیماریابی، درباره لزوم کنترل هم‌زمان آنفلوانزای فصلی و عفونت کووید۱۹، گفت: در موج برگشت ویروس کرونا، باید به آنفلوانزا نیز توجه ویژه داشت. برای این کار باید غربالگری را افزایش داد و همچنین نظام خانواده یا Primary Health Care، نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت تقویت و واکسن‌زدن برای افراد دارای اندیکاسیون حتماً باید اتفاق بیفتد و آگاهی بخشیدن به مردم انجام شود.

منبع: خبرگزاری مهر
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.