صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۶۰ درصد سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این استان معادل ۱۱ هزار ۵۰۰ هکتار به کشت زیره اختصاص دارد.
به گزارش شهرآرانیوز، هاشم نقیبی افزود: از این سطح بیش از ۶۰۰۰ تن محصول خشک تولید می‌شود که از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید محصول این استان در رتبه نخست کشور قرار دارد.

وی مساحت کل زمین‌های زیر کشت انواع گیاهان دارویی در خراسان رضوی را ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام و بیان کرد: در ۸۱۰۰ هکتار از این سطح، زیره آبی و در بیش از ۳۰۰۰ هکتار آن زیره به صورت دیم کاشت می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: شهرستان‌های داورزن، بردسکن، سبزوار، خوشاب، کلات، بجستان، تایباد، تربت جام، جغتای، مشهد و گناباد از مراکز عمده تولید گیاهان دارویی در این استان هستند.

نقیبی به درآمدزایی گونه‌های صادراتی گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: در این میان زیره از مهم‌ترین اقلام صادراتی گیاهان دارویی و مورد توجه بازار‌های خارجی است.

وی با اشاره به اینکه زیره سبز بعد از زعفران بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است افزود: مهم‌ترین اقلام گیاهان دارویی تولیدی در استان زیره سبز، تخم شربتی، خاکشیر، ختمی خبازی و رازیانه هستند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.