ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰ ـ ۱۳۹۹ برای تمام دورههای تحصیلی از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام میشود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانشآموزان به کتابهای درسی، نظارت نظاممند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی 1400ـ1399 در همه دورهها اعم از عادی، استعدادهای درخشان و دانشآموزان با نیازهای ویژه از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com به دو شیوه فردی و گروهی و برابر جدول تقویم زمانی اعلام شده صورت خواهد گرفت.
مخاطبان میتوانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام کنند. در شیوه فردی، والدین دانشآموزان میتوانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دورهای دانشآموزان و پرداخت الکترونیکی، هزینه بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند؛ در شیوه گروهی مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتابهای درسی سامانه مذکور مراجعه کرده و به صورت جمعی نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام میکنند.
والدین یا مدیران مدارسِ دانشآموزان پایه آمادگی تکمیلی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پیشحرفهای استثنایی، دانشآموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنیوحرفهای و کاردانش) و فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفهای استثنایی، میتوانند از 24 فروردین لغایت 23 خرداد سال جاری اقدام به ثبتنام و سفارش کتابهای درسی کنند. معلمان، دبیران و هنرآموزان نیز میتوانند از تاریخ 25 شهریور نسبت به ثبت سفارش کتابهای درسی مربوطه اقدام کنند.
با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع، کارگروه برنامهریزی سفارش و توزیع کتابهای درسی و بسته آموزشی با مسؤولیت مدیرکل آموزش و پرورش در استانها، مناطق و نواحی تشکیل شده و این کارگروه، تمام امور مربوط به فرآیند سفارش اینترنتی و توزیع از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی را به نحو احسن مدیریت، پایش کرده و گزارش اقدامات آن را به صورت ماهانه به سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ارائه میکنند.
مدارس میتوانند با مراجعه به سامانه سناد و ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، اقدام به ثبت سفارش کتابهای درسی برای تمام دانشآموزان نموده تا مانع از مراجعه دانشآموزان یا والدین آنها به کافی نتها شوند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانشآموزان به کتابهای درسی، نظارت نظاممند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتابهای درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰ ـ ۱۳۹۹ در همه دورهها اعم از عادی، استعدادهای درخشان و دانشآموزان با نیازهای ویژه از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com به دو شیوه فردی و گروهی و برابر جدول تقویم زمانی اعلام شده صورت خواهد گرفت.
مخاطبان میتوانند از طریق یکی از دو شیوه فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام کنند. در شیوه فردی، والدین دانشآموزان میتوانند با مراجعه به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی بخش سفارش دورهای دانشآموزان و پرداخت الکترونیکی، هزینه بسته آموزشی مورد نیاز خود را سفارش دهند؛ در شیوه گروهی مدیران مدارس از طریق سامانه سناد به بخش سفارش گروهی کتابهای درسی سامانه مذکور مراجعه کرده و به صورت جمعی نسبت به سفارش کتابهای درسی اقدام میکنند.
والدین یا مدیران مدارسِ دانشآموزان پایه آمادگی تکمیلی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پیشحرفهای استثنایی، دانشآموزان پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنیوحرفهای و کاردانش) و فراگیران پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفهای استثنایی، میتوانند از ۲۴ فروردین لغایت ۲۳ خرداد سال جاری اقدام به ثبتنام و سفارش کتابهای درسی کنند. معلمان، دبیران و هنرآموزان نیز میتوانند از تاریخ ۲۵ شهریور نسبت به ثبت سفارش کتابهای درسی مربوطه اقدام کنند.
با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع، کارگروه برنامهریزی سفارش و توزیع کتابهای درسی و بسته آموزشی با مسؤولیت مدیرکل آموزش و پرورش در استانها، مناطق و نواحی تشکیل شده و این کارگروه، تمام امور مربوط به فرآیند سفارش اینترنتی و توزیع از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی را به نحو احسن مدیریت، پایش کرده و گزارش اقدامات آن را به صورت ماهانه به سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ارائه میکنند.
مدارس میتوانند با مراجعه به سامانه سناد و ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، اقدام به ثبت سفارش کتابهای درسی برای تمام دانشآموزان نموده تا مانع از مراجعه دانشآموزان یا والدین آنها به کافی نتها شوند.