لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد 
سرخط خبرها

امتحانات نهایی پایه دوازدهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد

  • کد خبر: ۲۹۲۸۵
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
امتحانات نهایی پایه دوازدهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد
امتحانات نهایی پایه دوازدهم امروز در شرایط کرونایی و الزام دانش‌آموزان به استفاده از ماسک و دستکش برگزار شد
طنین همتی/به گزارش شهرآرا نیوز، امسال مدارس سال تحصیلی متفاوتی را تجربه کردند و در شرایطی که کرونا همچنان به‌شدت خود باقی است، مسئولان تصمیم به برگزاری امتحانات پایه دوازدهم گرفتند و امروز 17 خردادماه این این امتحانات به مدت ۲ هفته در حوزه‌های مشخص شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

مدیر دبیرستان متوسط دخترانه سعدی مشهد دراین‌باره گفت: امروز 257 دانش‌آموز در رشته ریاضی و تجربی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی آزمون دادند و با رعایت فاصله اجتماعی برای ارائه امتحان در مدرسه حاضر شدند.
وی گفت: در این ۳ ماه که دانش‌آموزان مجبور به ماندن در خانه بودند، ما سعی کردیم آموزش‌های مجازی خود را با نرم‌افزارهای مختلف و روش‌های متفاوت آموزشی پوشش دهیم تا این کمبود را جبران کنیم.

تاجی افزود: همچنین از تاریخ مشخص شده، بعضی از دانش‌آموزان برای رفع مشکل امکان مراجعه به مدارس را داشتند که آن هم اختیاری بود و معلمان با حضور در مدرسه به رفع اشکالات دانش‌آموزان کمک کردند تا برای امتحانات آمادگی کافی داشته باشند.

یکی از دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرا نیوز گفت: اینکه از درس‌هایمان عقب افتادیم خیلی به ما ضرر رساند. با تلویزیون نشد کاری از پیش ببریم و اینکه 20 درصد تأثیر در نمره‌گذاری داشت، کمک بزرگی کرد.
وی ادامه داد: این نرم‌افزارها هم نتوانست آنچنان کمک مؤثری برای ما داشته باشد و برای درس‌هایی مثل ریاضی که در کلاس حضوری هم ما معمولا مشکل داریم، کلاس‌های مجازی نتوانست به ما کند و استرس این امتحان همچنان برای ما باقی است.
وی افزود: بعضی درس‌ها که معلم‌ها وقت گذاشتند و مجازی تدریس کردند، به ما در آمادگی برای امتحان کمک کرد، اما بعضی از درس‌ها کمک معلم امکان نداشت و استرس امتحان برای ما بجا گذاشته است.
در ادامه این گزارش گفت‌وگویی با معاون امور متوسطه ناحیه 3 داشتیم. وی با بیان اینکه در گام پایانی تحصیلی هستیم و مهم‌ترین دغدغه همه پایان سال تحصیلی بدون هیچ اتفاق ناخوشایندی است، گفت: شرایط بحرانی‌ای که در نیمه دوم سال تحصیلی تجربه کردیم، اتفاق خوبی بود و عیار آموزش و پرورش و منابع انسانی آن خودش را نشان داد که در شرایط کنونی چقدر می‌تواند تأثیرگذار باشد.
یحیی شعیبی با اشاره به اینکه در پایه دهم و یازدهم متوسطه طبق تعیین تکلیف قبلی هیچ‌گونه امتحان حضوری برگزار نشد، ادامه داد: 80 درصد محتوا را خوشبختانه تا اوایل اسفندماه آموزش دادیم و متناسب با آن 20 درصد مقرر شده، فعالیت‌هایی مثل برگزاری کلاس‌های آنلاین ارائه مطلب دانش‌آموزان و هر فعالیتی که بهانه‌ای برای ارزیابی دانش‌آموزان باشد در نظر گرفته شد.
وی گفت: نقش نظارتی آموزش و پرورش در کنار ارزیابی معلم از عملکرد دانش‌آموزش چه در دوران قبل کرونا و چه بعد کرونا به‌عنوان عوامل تعیین کننده در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در مجموعه آموزش و پرورش ناحیه 3 در برگزاری جلسات آنلاین مدیران پیشرو بودیم و متناسب با آن 80 درصد مدارس متوسطه دوم ناحیه 3 از آموزش آنلاین استفاده کردند.
وی تصریح کرد: اتفاق خوبی که افتاد این بود که نقش تأثیرگذار معلم در شرایط موجود کاملا محسوس بود و کلاس‌های مجازی نتوانست جای خالی ارتباط مؤثر معلم با دانش‌آموزش را پر کند.
معاون امور متوسطه ناحیه 3 در ادامه گفت: این ارتباط مؤثر هیچ جایگزینی ندارد. از نظر ما معلم معمولی درس می‌دهد، معلم خوب توضیحات تکمیلی می‌دهد، اما معلم عالی ارتباط مؤثر را با دانش‌آموز برقرار می‌کند که ما در مجموعه آموزش و پرورش جایگزینی برای این دسته از معلمان نداریم.
وی افزود: دانش‌آموزان از آموزش آنلاین استقبال خوبی کردند که معایبی هم همراه داشت، اما در همین شرایط بیش از ۷۰۰۰ جلسه آنلاین در ناحیه 3 با همت مدیریت حوزه‌ها برگزار شد.
شاعبی در ادامه تصریح کرد: در فضای مهر ماه با‌توجه‌به اینکه رفتار این ویروس مشخص نیست، ما بدترین شرایط را در نظر می‌گیریم و متناسب با آن برنامه‌ریزی می کنیم که اگر شرایط بهتر باشد، دستمان پرتر باشد.
وی با اشاره به اینکه در پایه متوسطه اول شروع به تولید محتوا کردیم تا مهر ماه آمادگی داشته باشیم که اگر شرایط خاص شد، یک قدم جلوتر باشیم، گفت: برای تولید محتوا کارگاه‌های آموزشی متناسب با نرم‌افزارهایی که تجربه کردیم برای معلمان خواهیم داشت که در شرایط پیش آمده در آغاز سال تحصیلی جدید تسلط کامل داشته باشند.

وی تأکید کرد: هر لحظه باید متناسب با همان لحظه برنامه‌ریزی کرد و تصمیم گرفت و در انجام آن با ظرافت عمل کرد. خانواده‌ها و معلمان هم باتوجه‌به اینکه دانش‌آموزان در شرایط روحی خوبی نیستند، باید نهایت همکاری را داشته باشند و نگاه، باید نگاه سهل‌گیرانه باشد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->