صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۹۳۰۰ دانش‌آموز در طرح تلفیقی فراگیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی تحصیل می‌کنند.

جانقربان- رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با اعلام این خبر به شهرآرانیوز، افزود: طرح تلفیقی فراگیر، طرحی است که وزارت آموزش و پرورش براساس آن به دنیا تعهد داده است به‌مرور مدارس استثنایی را جمع کند و دانش‌آموزان گروه‌های نابینا، ناشنوا، تعدادی از گروه اوتسیم و دانش‌آموزان جسمی‌حرکتی که دارای بهره هوشی معمولی و عادی هستند، در مدارس عمومی در کنار دانش‌آموزان عادی تحصیل کنند.


دکتر مهدی قاسمی‌پور اظهار کرد: گسترش این طرح مستلزم مسائلی است از جمله اینکه جامعه به این باور برسد که یک فرد آسیب‌دیده بینایی یا شنوایی می‌تواند در کنار دیگر بچه‌ها به مدرسه برود و تحصیل کند.


وی گفت: ۱۲۸۳ همکار در مدارس معمولی با عنوان معلم‌های تلفیقی یا رابطین تلفیقی فعالیت می‌کنند که وظیفه آن‌ها آموزش مواردی مانند خط بریل به معلم‌ها و حل مسائل بین معلم با دانش‌آموز استثنایی و معلم مدارس عمومی است.


این مقام مسئول اظهار کرد: ۶۳ مدرسه پشتیبان نیز در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند که در این مدارس دانش‌آموزان می‌توانند در ساعت‌هایی خارج از ساعت درس و در روزهای پنجشنبه برای دریافت خدماتی مانند گفتاردرمانی، کاردرمانی، فیزیوتراپی و دیگر خدمات مورد نیاز مراجعه و به‌طور رایگان این خدمات را دریافت کنند.


رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تنها ۲۰ درصد از مدارس استان مناسب‌سازی شدند، گفت: مدارسی که در سه چهار سال گذشته ساخته شده‌اند، مناسب‌سازی شده‌اند و امکان اجرای طرح تلفیقی فراگیر در آن‌ها هست و متأسفانه ۸۰ درصد از مدارس ما در استان مناسب بچه‌های این طرح نیستند.


وی افزود: طرح تلفیقی فراگیر دارای مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است و تمام ارگان‌ها موظف به رعایت این مصوبه هستند و وظایف تمام ارگان‌ها در آیین‌نامه مشخص شده است که امیدواریم با درک توانایی بچه‌های استثنایی، پای کار بیایند و ما را همراهی کنند.


گفتنی است اکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مدارس استثنایی استان تحصیل می‌کنند.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.