صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

طرح خدمات سبز و مشتری هوشمند در صنعت برق اجرا می‌شود

  • کد خبر: ۲۸۶۰۱
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
تلفیق هوشمندسازی و مقاوم سازی انتخابی اثربخش در بهبود تاب آوری صنعت توزیع برق است.

به گزارش شهرآرانیوز، «غلامعلی رخشانی مهر» روز یکشنبه در نخستین وب کنفرانس تاب آوری درصنعت برق افزود: اول مهر امسال طرح خدمات سبز و مشتری هوشمند به طور همزمان در صنعت توزیع برق کشور آغاز می شود.
وی ادامه داد:گام نخست در ارایه خدمات هوشمند  حذف قبوض کاغذی بود که از ابتدای مهر 98 آغاز شد  و در گام دوم و از ابتدای مهر امسال ،ارایه خدمات برق به مشتریان به طور کامل  غیرحضوری و الکترونیکی انجام خواهد شد.

تلفیق هوشمندسازی و مقاوم سازی انتخابی اثربخش در بهبود تاب آوری صنعت توزیع برق است

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر مستحکم سازی ،دوام و بازیابی را مراحل تاب آوری صنعت توزیع برق عنوان کرد که در سایه تحول دیجیتال و هوشمند سازی محقق می‌شود و تلفیق هوشمندسازی و مقاوم سازی در این عرصه،انتخابی اثربخش است.
 رخشانی مهر با برشمردن ارکان هوشمندسازی، تاب آوری را میزان توانایی یک سیستم برای مقابله و مقاومت در برابر حوادث ، محدود کردن اثرات منفی حادثه و بازگشت سریع سیستم به شرایط پایدار عنوان کرد که شامل رویکردهای مستحکم سازی، دوام و بازیابی است.

وی با اشاره به اینکه تلفیق هوشمندسازی و مقاوم سازی یک انتخاب اثربخش در بهبود تاب آوری است ،گفت: صرفنظر از راهکارهای پرهزینه و البته اثربخشی که برای تاب آور کردن سیستم وجود دارد، رویکرد تلفیقی باعث می شود شبکه ای مقاوم تر و قدرتمندتر و درعین حال هوشمندتر داشته باشیم که انتخاب روش و میزان سرمایه گذاری در هریک از این دو نیازمند بهینه سازی است.

رخشانی مهر کاهش نرخ خاموشی ها ،ارتقای حفاظت الکتریکی از شبکه توزیع ،ارتقای سطح کنترل پذیری شبکه  و تحول در نگهداری و تعمیرات شبکه توزیع را از برنامه های تاب آوری و افزایش قابلیت اطمینان صنعت توزیع عنوان کرد.

منبع :ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.