صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری و موقوفات آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۵۰ درصد از واقفان حضرت رضا (ع) را بانوان تشکیل می‌دهند و در امور خیر وقف و نذر، حضور فعالی دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالرضا اصغری در این نشست که امروز دوم مهرماه با حضور جمعی از بانوان واقف رضوی در سالن جلسات بنیاد بهره‌وری و موقوفات آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: اولین واقف در اسلام پیامبر عظیم الشان(ص) است که اموال شخصی یهودی را پس از تشرف به اسلام طبق وصیت وی وقف امور مسلمانان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اصغری گفت: وقف فرصتی برای ماندگار شدن است. انسانها علاقه دارند جاودانه بمانند و اسمی از آنان باقی بماند از همین رو وقف فرصتی برای ماندگار شدن برای دنیاست.

اصغری ابراز کرد: وقف چشمه‌ای همواره جاری است که زایش است نه کاهش. وقف دروازه ورود منابع پایدار مالی به بارگاه منور حضرت رضا(ع) است، آستان قدس رضوی به برکت وقف، بزرگترین نهاد موقوفاتی جهان اسلام به شمار می‌رود

مدیر توسعه وقف و مشارکتهای اجتماعی بنیاد بهره‌وری و موقوفات آستان قدس رضوی، خاطر نشان کرد: پس از شهادت حضرت رضا(ع) برخی از مردم بخشی از اموال خود را وقف کردند و این بارگاه منور همواره در حال توسعه است.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد از واقفین حضرت رضا(ع) را بانوان تشکیل می‌دهند و در امر خیر وقف و نذر حضور فعالی دارند.

مشاور دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم گفت: بانوان نقش سترگی در وقف ایفا می‌کنند و به برکت وجود حضرت رضا(ع) در ایران، مشهد مقدس پرچمدار حوزه وقف است.

دکتر عفت شریعتی، در ادامه با اشاره به آیه ۹۷ سوره نحل، گفت: در این آیه آمده است: «هر كس از مرد يا زن كار شايسته كند و مؤمن باشد قطعا او را با زندگى پاكيزه ‏اى حيات حقیقی بخشيم و مسلما به آنان بهتر از آنچه انجام مى‏‌دادند پاداش خواهيم داد».

وی در ادامه از همه کسانی که در عرصه توسعه ظرفیت‌های کلان وقف و اوقاف تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر کرد و گفت: شما بانوان خیر، واقفان معلمان فرهنگ معنوی هستند و زنان در جامعه ما تعیین کننده هستند، زیرا در پرتو تعلیمات حضرت زهرا(س) و خدیجه کبری(س) فرزندانی صالح را پرورش می‌دهید و در سلامت جامعه و فرهنگ و معنویت نقش تعیین کننده‌ای دارید.

منبع: آستان نیوز

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.