صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بازار سرمایه امروز شاهد ورود نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی بود.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بورس امروز با رشد بیش از ۱۷ هزار واحد (۰.۸۴ درصد) تا ارتفاع ۲ میلیون و ۱۱۶ هزار واحد صعود کرد. فملی، فولاد، فارس، وبملت، پارسان، ومعادن و خودرو بیشترین اثر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند. 

شاخص هموزن با رشد ۰.۹ درصد و شاخص فرابورس با رشد ۰.۶۹ درصدی بر سبزپوشی بیشتر امروز بازار سهام افزودند.

اتفاق مثبت دیگر امروز بازار سهام عبور ارزش معاملات خرد سهام از مرز ۵ همت بود. ارزش معاملات خرد امروز به ۵ هزار و ۳۵۹ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات خرد نیز ۱۳.۱ میلیارد برگه سهم شد.

با توجه به اینکه بازار سرمایه در وضعیت فعلی کمی از ابهام خارج شده و متغیر‌های مالی نشان می‌دهند که به دلیل حمایت‌های کلامی از سوی متولیان بورس و نهاد‌های اقتصادی مانند وزارت امور اقتصادی و دارایی و تصمیمات مثبتی که به نفع بازار سرمایه اتخاذ شده‌اند، اندکی اعتماد به بازار سرمایه بازگشته و اکنون فرصت مناسبی برای سازمان بورس و اوراق‌بهادار است تا این اعتماد اندک را افزایش داده و ارتباط میان مردم و بازار سرمایه را محکم‌تر کند. 

یکی از دلایلی که تقاضا در بازار را افزایش داد نگاه معامله گران به نرخ دلار نیمایی بود. این نرخ که روند صعودی را با شیب ملایم در پیش گرفته است اکنون به میانه کانال ۴۶ هزار تومان رسیده است و فعالان بازار سهام را بیش از گذشته به سود شرکت‌های صادرات محور امیدوار کرده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.