صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نشست تخصصی کارگروه پلاسکو با موضوع ایمنی در بهره‌برداری از ساختمان‌ها با حضور رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست تخصصی کارگروه پلاسکو با موضوع ایمنی در بهره‌برداری از ساختمان‌ها با حضور رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از متخصصان شهری در پژوهشکده نوشین‌شهر معنوی ثامن مشهد برگزار شد.

در این نشست، موضوعاتی در ارتباط با ضرورت‌ها و روش‌های جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، موضوع قلع بنا‌های ناایمن و غیرمجاز و تبعات آن، نظارت بر اجرای مقررات ایمنی در ساخت و ساز‌ها و ... مطرح شد و کارشناسانی از حوزه‌های مختلف نظام مهندسی ساختمان و شهرسازی به ارائه نقطه‌نظرات خود پرداختند.

در این نشست، «حمید ضمیری» رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد و «حجت فرقانی» مدیرکل طرح‌ها و مطالعات شهری شهرداری مشهد نیز مطالبی در خصوص چالش‌ها و موانع مدیریت شهری در اجرای قوانین و دستورالعمل‌ها بیان کردند.

حمید ضمیری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه این جلسه، برگزاری اینگونه جلسات را کمک بسیار ارزشمندی به مدیران شهری دانست که راهکار‌های جدید را برای برطرف کردن مشکلات ارائه می‌کند.
وی افزود: در این نشست‌ها، دغدغه‌های مردمی که توسط کارشناسان احصا شده، مطرح می‌شود و در تبادل نظر کارشناسان و مسئولان، راهکار‌های موثرترین برای برطرف کردن مسائل اتخاذ می‌شود.

«محمد مدرسی تربتی» عضو پژوهشکده نوین‌شهر معنوی ثامن نیز یکی از رسالت‌های این پژوهشکده به عنوان یک نهاد علمی و تخصصی را شناخت مسئله‌های شهر از طریق فعالیت‌های داوطلبانه متخصصان و نخبگان دانست که حل آن از طریق یافتن راهکار‌های متناسب و با همراهی همفکری متخصصان و مدیران شهری امکان‌پذیر است.

وی افزود: به همین دلیل، کارگروه‌هایی با ماموریت‌های مختلف از جمله ایمنی ساختمان، مسائل پیرامون حضور اتباع خارجی، حمل و نقل شهری و ... ذیل این موسسه تشکیل شد که در آن، با دعوت از متخصصان و نخبگان، مسائل هر حوزه احصا شود و برای برطرف کردن آن از طریق برقراری گفتگو‌های تخصصی با مسئولان و متولیان امر در نهاد‌های سیاستگذار، اقدامات مقتضی صورت بگیرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.