صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ارتش اسرائیل امروز (۷ مهر ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای ادعا کرد سید حسن نصرالله را ترور کرده است (ادعایی که هنوز به صورت رسمی تأیید نشده)، اما اطلاعاتی از سرنوشت فرماندهان حزب‌الله هم وجود دارد؟

شهرآرانیوز؛ ارتش اسرائیل امروز (۷ مهر ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای از ترور سید حسن نصرالله خبر داد. ادعایی که هنوز حزب الله آن را تأیید نکرده است. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرده علی کرکی، فرمانده جبهه جنوبی حزب‌الله و تعدادی دیگر از رهبران این سازمان را در حمله زور گذشته ترور کرده است.

ارتش اسرائیل در ادامه بیانیه‌اش گفته که هواپیما‌های نیروی هوایی با راهنمایی دقیق اطلاعاتی نهاد‌های امنیتی به مقر مرکزی حزب‌الله در زیر زمین منطقه پرجمعیت ضاحیه حمله کرده‌اند.

طبق اطلاعات و اخبار تأییدنشده گویا سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، و چند فرمانده دیگر این سازمان در محل بمباران بوده‌اند.

هنوز حزب‌الله هیچ واکنشی به این اخبار نشان نداده و اطلاعاتی هم از شهادت فرماندهانش منتشر نکرده است.

علی کرکی، فرمانده بخش جنوبی حزب‌الله، کیست؟

کرکی عالی‌ترین فرمانده نظامی حزب‌الله و همچنین عضو «شورای جهاد»، شاخه نظامی و امنیتی این گروه است. به گفته منابع اسرائیلی، حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، علی کرکی را به جانشینی فواد شکر که در ژوئیه گذشته در حمله اسرائیل ترور شد، منصوب کرده است.

علی کرکی به دلیل موقعیتش در جبهه جنوبی، که خاستگاه بخش بزرگی از عوامل رزمی حزب‌الله است، شخصیتی تاثیرگذار و قدرتمند در جنگ علیه رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. رژیم صهیونیستی اسفند ۱۴۰۲ و مهر ۱۴۰۳ مدعی شده بود کرکی را ترور کرده ولی حزب‌الله هردوبار شهادت او را تکذیب کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.