یمن: راه سید حسن نصرالله ادامه دارد آیین تجلیل از پیشکسوتان عملیات شکست حصر آبادان | فرمانده لشکر ۷۷ پیروز خراسان: عملیات ثامن‌الائمه کوبنده‌ترین سیلی ایران به رژیم بعث بود پزشکیان: شهادت نصرالله، شجره طیبه مقاومت را بیش از پیش مستحکم‌تر می‌کند تصاویر با کیفیت شهید سیدحسن نصرالله + دانلود بیانیه آستان قدس رضوی در پی شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان + عکس و بیوگرافی نشست اضطراری گالانت و رئیس موساد پس از شهادت سید حسن نصرالله برگزار شد سید هاشم صفی الدین، جانشین احتمالی شهید سیدحسن نصرالله، کیست؟ + بیوگرافی و سوابق اعلام سه روز عزای عمومی در عراق به دلیل شهادت سیدحسن نصرالله پیام تسلیت مقامات و شخصیت‌های بین‌المللی در پی شهادت سید حسن نصرالله کنعانی: راه پرافتخار سید مقاومت ادامه خواهد یافت بعد از شهادت سیدحسن نصرالله، چه کسی دبیرکل حزب‌الله لبنان می‌شود؟ + جانشین‌های احتمالی پیام تسلیت شخصیت ها و مقامات جمهوری اسلامی در پی شهادت «سید حسن نصرالله» بیانیه حماس در پی شهادت سید حسن نصرالله سردار سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان به شهادت رسید پیام تسلیت سید حسن خمینی در پی شهادت دبیرکل حزب الله لبنان ویدئو | لحظه اعلام خبر شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در شبکه خبر ارتش اسرائیل در حمله به ضاحیه بیروت از چه نوع بمب‌هایی استفاده کرد؟ چرایی اولویت‌بخشی به خروج اتباع غیرمجاز از ایران این هفته کدام وزاری دولت میهمان کمیسیون‌های تخصصی مجلس هستند؟ یک سفر؛ حاشیه، متن و فرامتن!
سرخط خبرها

ارتش اسرائیل در حمله به ضاحیه بیروت از چه نوع بمب‌هایی استفاده کرد؟

  • کد خبر: ۲۹۱۱۰۳
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
ارتش اسرائیل در حمله به ضاحیه بیروت از چه نوع بمب‌هایی استفاده کرد؟
رژیم صهیونیستی روز جمعه (۶ مهر ۱۴۰۳) منطقه ضاحیه بیروت را بمباران کرد که منجر به شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، شد؛ شدت تخریب به حدی بوده است که گمانه‌زنی‌ها درباره نوع بمب‌ها را افزایش داده است.

شهرآرانیوز؛ الجزیره با الیجا مگنیر، تحلیلگر نظامی و امنیتی، درباره نوع بمب‌هایی که در حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به بیروت استفاده شد، صحبت کرده است. او در این باره گفته است:

اطلاعات ما از چیزهایی است که نیروی هوایی اسرائیل ارائه کرده است؛ آن‌ها گفته‌اند از ۸۵ تن مواد منفجره استفاده کرده‌اند و وزن هر بمب یک تن بوده است. این حجم از مواد منفجره نوعی زلزله در بیروت ایجاد کرده است. من با افراد زیادی در سرتاسر بیروت صحبت کرده‌ام؛ همه آن‌ها انفجار را طوری توصیف کرده‌اند که انگار در همسایگی آن‌ها اتفاق افتاده.

رژیم صهیونیستی در بمباران بیروت از چه نوع بمبی استفاده کرده‌ است؟

طبق اطلاعات منتشرشده، ارتش اسرائیل ممکن است از دوبمب یا ترکیبی از آن‌ها در بمباران ضاحیه بیروت استفاده کرده باشد: یا GBU-۳۱ JDAM [مهمات حمله مستقیم مشترک] که توسط آمریکایی‌ها ساخته شده و در زرادخانه اسرائیل وجود دارد. بمب‌های GBU-۳۱ (JDAM) پس از بمب‌های هسته‌ای خطرناک‌ترین سلاح کشتار جمعی محسوب می‌شوند. آمریکا هزاران بمب از این نوع را به اسرائیل داده‌ است و اسرائیلی‌ها هم بارها در غزه علیه اهداف متعددی از آن‌ها استفاده کرده‌اند.

 گزینه دیگر Spice ۲۰۰۰ است که شرکت اسرائیلی Rafael آن را ساخته است. موشک اسپایس دو مدل دارد که مدل اسپایس ۲۰۰۰ پیشرفته‌تر است و بدون ردیابی می‌تواند از رادار فرار کند و به هدف بخورد. موشک اسپایس از فاصله ۶۰ کیلومتری به سوی هدف شلیک می‌شود.

الیجا مگنیر در ادامه گفته است: به نظر من ترکیب این دو بمب می‌تواند اثری را که ما دیده‌ایم ایجاد کند. به همین دلیل است که کشف و بازیابی تمام اجساد از زیر آوار ساختمان‌ها زمان بسیار زیادی طول می‌کشد.

رسانه‌های اسرائیلی هم می‌گویند حدود ۸۵ بمب به اصطلاح «سنگرشکن» در حمله روز گذشته استفاده شده است. این موشک‌ها که به عنوان «مهمات نفوذ زمینی» نیز شناخته می‌شوند، قبل از منفجر شدن در اعماق زمین فرو می‌روند. آن‌ها قدرت تخریب تأسیسات زیرزمینی و ساختمان‌های بتنی را دارند. این بمب‌ها می‌توانند به عمق ۳۰ متری زمین یا شش‌متری بتن نفوذ کنند و همچنین امواج ضربه‌ای به وجود آورند که می‌تواند سازه‌های دیگر را فرو بریزد.

کنوانسیون ژنو استفاده از این بمب‌ها را در مناطق پرجمعیت به دلیل خطر تلفات انبوه و غیرقانونی ممنوع اعلام کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->